بررسی ویدئویی هوندا سیویک در ایران

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

سیویک یکی از خودروهای کوچک و جمع‌وجور شهری است که در طول عمر بیش از ۴۰ ساله خود توانسته جای پای خود را به خوبی محکم کند و در دل خریداران جا بگیرد.

2013 Honda Civic

۲۰۲۴ Honda Civic

نسل نهم هوندا سیویک هم از سال ۲۰۱۱ وارد بازار شده است. خودرویی با طراحی اسپرت و جذاب به دور از هرگونه اغراق یا ماجراجویی بصری که همانند کرولا رقیب آن، طیف گسترده‌تری از خریداران را هدف قرار می دهد.

2013 Honda Civic

۲۰۲۴ Honda Civic

هوندا سیویک از مصرف سوخت پایینی بهره می‌برد. برگ برنده‌ای که سالیان سال در برابر مشتریان قرار گرفته تا به‌واسطه هزینه‌های پایین نگهداری، آنان را جذب نماید. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو با موتور ۱٫۸ لیتری ۱۴۰ اسبی تنها ۶٫۳ لیتر می‌باشد.

پیشرانه مدرن هوندا می‌تواند در دور ۶۵۰۰ موتور، ۱۴۰ اسب بخار نیرو و در دور ۴۳۰۰ موتور، ۱۷۷ نیوتن متر گشتاور را ارائه کند. برای دوستداران قوای بیشتر، یک موتور ۲٫۴ لیتری ۲۰۱ اسبی نیز فراهم می‌باشد. سیویک در دو مدل سدان و کوپه عرضه می‌شود که مدل‌های کوپه تنها دارای موتور ۲٫۴ لیتری می‌باشند. دو نوع گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک و شش سرعته دستی نیز برای این مدل‌ها قابل انتخاب است.

2013 Honda Civic EX Cockpit

۲۰۲۴ Honda Civic EX Cockpit

سیویک دارای ۵ ستاره از تست تصادف Euro NCAP می‌باشد. البته مدل‌های وارداتی به‌جز مدل فول، عمدتاً تنها دارای دو ایربگ می‌باشند.
در ایران، فامیلی موتور، نمایندگی واردات انواع خودروهای هوندا از جمله سیویک را برعهده دارد. نمونه‌های وارداتی با موتور ۱٫۸ لیتری با گیربکس اتوماتیک و در تریم های متفاوت از نظر تجهیزات عرضه می‌شوند.

قیمت سیویک در بازار بسته به آپشن، بین ۱۰۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان می‌باشد. در این کلاس، خودروهایی مثل کیا سراتو، هیوندای النترا، تویوتا کرولا و مزدا ۳ نیز حضور دارند.

honda-civic
ویدئوی بررسی این خودرو توسط پایگاه اینترنتی CAR و با همکاری پایگاه اینترنتی خودروبانک آماده شده است که می‌توانید با کیفیت‌های مختلف دانلود نمایید.


مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.