بررسی پیروزی های خیره کننده ورزشکاران ایران در المپیک ۲۰۱۲

در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب که با حضور حسین رضازاده ، رییس فدراسیون وزنه برداری و دکتر گایینی کارشناس ورزش کشورمان برگزار شد به پیروزی های خیره کننده ورزشکاران کشورمان در المپیک لندن پرداخته شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران ، حسین رضازاده در برنامه امشب گفتگوی ویژه خبری به سطح بالای مسابقات المپیک اشاره کرد و گفت: کسب مدال در این رویداد بزرگ ورزشی به راحتی امکان پذیر نیست .
وی در مورد مدال اوری رشته های وزنه برداری و کشتی در المپیک ۲۰۱۲ افزود: برای رسیدن به مهم و کسب مدال های رنگارنگ المپیک برنامه ریزی های دقیق و طولانی مدتی از سوی فدراسیون و کادر فنی انجام شده بود و کسب نتایج خوب و درخشان در مسابقات جهانی و المپیک نشان دهنده ی این موضوع است .
رضازاده تصریح کرد: کسب مدال المپیک اسان نیست و به برنامه ریزی طولانی مدتی نیاز است ورزشکاران در مدتی که برای حضور در المپیک اماده می شوند از بسیاری از حواشی دور خواهند بود و البته نقش مربی نیز در این میان بسیار پررنگ است.
وی در مورد قرارداد وزنه برداران گفت: قرارداد هر وزنه بردار در فدراسیون ۲۵ تا ۳۵ میلیون است که با توجه به کسب نتایج درخشان بسیار کم است.
در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری بهداد سلیمی قهرمان وزنه برداری المپیک و قوی ترین مرد جهان در مورد کسب این عنوان گفت: به وظیفه ام عمل کردم و به خاطر کسب این عنوان شکر گذارم .
وی در مورد صحبت اخیر پدرش در مورد خداحافظی با دنیای قهرمانی افزود: با تمام احترامی که برایم پدرم قائلم ولی حداقل یک المپیک دیگر در وزنه برداری خواهم بود و تا زمانیکه بتوانم برای کشورم افتخار افرینی کنم به این راه ادامه می دهم .
قاسم رضایی کشتی گیر طلایی کشورمان نیز گفت: تمرینات بسیار سخت و پرفشاری را پشت سر گذاشته بودیم و این نتیجه زحمت کشتی گیران و کادر فنی است که مدت طولانی از زندگی شخصی خود گذشته اند تا به این مهم برسند.
وی از مسولان خواست تا حمایت همه جانبه خود را از ورزشکاران انجام دهند و به قهرمانان بها دهند و انها را زود به فراموشی نسپارند.
در ادامه این گفتگو دکتر گایینی کارشناس ورزش کشورمان و یکی دیگر از میهمانان برنامه گفتگوی ویژه خبری به فاصله و توزیع نامناسب سرمایه گذاری و پول در ورزش کشورمان اشاره و تصریح کرد: پول باید درست سرمایه گذاری شود ، در چند سال اخیر پول خوبی به ورزش تزریق شده ولی در توزیع ناعادلانه به ورزش های اصیل ما توجهی نشده اشت و باید بدانیم کسب این چند مدال محصول زحمت چندین ساله است .
وی افزود: دولت باید توجه جدی به نهادینه شدن امور مادی و بودجه ای کشور داشته باشد و از اکنون برای المپیک های چند سال اینده برنامه ریزی کند و امنیت روانی و رفاهی ورزشکاران را تامین کند.
دکتر گایینی گفت: برای رسیدن به اهداف مورد نظر توجه به چند نکته قابل توجه است :
*به لحاظ رسانه ای جامعه را اماده کنیم .
* وضعیت سنگین دولت برای چند سال اینده (۱۰ تا ۱۲ سال )
* توزیع عادلانه ای در بخش نیروی انسانی در ورزش صورت گیرد
وی همچنین تصریح کرد: الگوی ورزشی مبتنی بر سه عامل است :
*دانش
*مسولیت پذیری
* کنترل در ورزش
وی افزود: اجرا در ورزش زیاد است ولی برنامه ریزی و تفکر باید دقت بیشتری شود و توزیع عادلانه ثروت در ورزش از اهمیت به سزایی برخوردار است.
در پایان این گفتگو حسین رضازاده در مورد بودجه اختصاص یافته به فدراسیون وزنه برداری گفت: برای یک سال بودجه ای ۲ میلیارد تومانی برای فدراسیون وزنه برداری در نظر گرفته شده که حدود ۱ میلیارد آن برای کسب مدال هزینه شده است و در صورت افزایش این بودجه در اینده شاهد تبدیل مدال های برنز و نقره به مدال طلا خواهیم بود./ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.