بررسی کامل مشخصات آیپاد نانو جدید

با سلام خدمت شما بازدید کننده گرامی … :)

همانطور که شاهد بودیم ، در آخرین کنفرانس اپل شاهد معرفی چند محصول جدید بودیم که یک از آنها آیپاد نانو جدید بود . با هم به بررسی مشخصات این دیوایس میپردازیم :

به عنوان اولین مورد ، طراحی این محصول را بررسی خواهیم کرد :

آیپاد نانو جدید ، باریک ترین آیپاد تولید شده توسط اپل می باشد . ضخامت آن تنها ۵٫۴ میلیمتر است و همچنین دارای صفحه نمایش ۲٫۵ اینچی با قابلیت مولتی تاچ می باشد که نسبت به نسل قبل این محصول ، سایز صفحه نمایش دو برابر شده است . همچنین مانند سایر محصولات اپل مانند آیفون ، آی پد و آیپاد تاچ ، دکمه Home هم به این دیوایس اضافه شده است :)

جزئیات و اندازه این دستگاه را می توانید در عکس های زیر مشاهده نمایید :

همانطور که مشاهده می کنید آیپاد جدید دارای ابعاد  ۵٫۴ * ۳۹٫۶ * ۷۶٫۵ میلیمتر و ۳۱ گرم وزن می باشد .

این آیپاد تنها در ظرفیت ۱۶ گیگابایت عرضه خواهد شد .

دستگاه در مجموع دارای ۴ دکمه سخت افزاری است که به ترتیب دارای کاربردهای زیر است :

۱ – دکمه On / Off که مخصوص خاموش و روشن کردن دستگاه و یا حالت Standby / Awake دستگاه می باشد .

۲ – دکمه Home که کاربردی مانند سایر دستگاه های اپل ( آیفون ، آی پد و آیپاد تاچ ) دارا است .

۳ و ۴ – دکمه های افزایش و کاهش صدا .

محل اتصال های دستگاه را هم در شکل مشاهده می نمایید .

بدنه آلومینیومی آیپاد نانو جدید ، با بهره گیری از ۷ رنگ فوق العاده زیبا ، احساس خوبی به شما به هنگام لمس آن می دهد :)

رنگ بندی آیپاد نانو جدید به صورت زیر است :

به عنوان موضوع دوم ، به قابلیت پخش موزیک دستگاه میرسیم که مهمترین بخش این دستگاه به حساب میاد :

به وسیله قسمت موزیک این دستگاه ، میتونید با یک یا چندبار لمس ساده دستگاه ، موزیک دلخواه خودتان را گوش بدهید . حتی می توانید موزیک های خود را بر اساس دسته بندی خاص ( پاپ ، راک ، متال و … ) یا بر اساس نام خواننده ها پخش کنید . با صفحه نمایش بزرگتر این دستگاه ، کاورهای موزیک ها شفاف تر و زیباتر به نمایش در خواهند آمد . همچنین می توانید با تکان دادن دستگاه ، به موزیک های بعدی بروید .

تصور کنید در حال گوش دادن به یک موزیک زیبا هستید و می خواهید در همان سبک موزیک ها ادامه پیدا کنن . فقط کافی است حالت Genius را لمس کنید . با این حرکت ، دستگاه به صورت اتوماتیک دنبال موزیک هایی در آن سبک خواهد گشت و یک لیست به دلخواه شما ایجاد خواهد کرد :)

حالا به قسمت شگفت انگیز آیپاد نانو جدید میرسیم ، که مجدد به این دستگاه اضافه شده است . این چیزی نیست جز قابلیت پخش ویدئو :

حالا شما می توانید ویدئوهای دلخواه تان را روی صفحه نمایش ۲٫۵ اینچی آیپاد نانو جدید تماشا کنید و از دیدن آن لذت ببرید . توسط آیپاد نانو جدید ، در هر لحظه و هر جایی که باشید ، می توانید خود را سرگرم کنید :)

در این قسمت ، به ویزگی جذاب دیگری در آیپاد نانو جدید میرسیم و آن Bluetooth هست :

توسط قابلیت بلوتوث در آیپاد نانو جدید می توانید بین دستگاه خود و هدفون و یا سایر سیستم های صوتی تبادل برقرار کنید و از پخش موزیک در فضاهای مختلف لذت ببرید :)

از قابلیت های دیگه آیپاد نانو جدید ، می توان به رادیوی آن اشاره کرد :

به وسیله رادیو می توانید از تمامی اتفاقات خارج از محیط زندگی خود اطلاع پیدا کنید . فقط کافی است که EarPods ( هندزفری دستگاه ) را به آیپاد نانو متصل کنید . به وسیله کنترل های روی صفحه نمایش می توانید امواج مختلف را تنظیم نمایید . حتی می توانید حداکثر ۱۵ دقیقه به قبل برگردید ، به این ترتیب اگر چیزی را از دست دادید ، می توانید به راحتی به آن دست پیدا کنید .

و اما می رسیم به سخت افزار جدید این دستگاه ، که حاصل ۳ سال تلاش متخصصان اپل است . هم اکنون به معرفی این محصول به نام EarPods می پردازیم :

متخصصان و مهندسان اپل روی سیستم شنوایی حدود ۶۰۰ نفر از افراد جامعه کار کرده اند تا بتوانند هندفری ای راحت و مناسب استفاده تمامی افراد تولید کنند . چیزی که می بینید حاصل این بررسی طولانی و سه ساله است . صدای این دستگاه و ظاهر آن ، چیزی نیست که تا به حال شما تجربه کرده باشید و در واقع محصولی فراتر از حد انتظار است :)

همچنین اپل کانکتور جدیدی را با نام Lightning تولید کرده است که بسیار کوچکتر از نسل قبل است :

کوچک کردن ضخامت آیپاد نانو جدید نیاز به کوچک کردن کانکتور هم داشت . پس با این حساب ، اپل مجبور به تولید کانکتور جدیدی به نام Lightning شد که بسیار کوچکتر از نمونه نسل قبل آن ( کانکتور ۳۰ پین ) است . از دیگر ویژگی های این کانکتور این است که قابلیت اتصال از هر دو طرف را دارد . پس به این ترتیب دیگه راهی برای اتصال اشتباه باقی نخواهد ماند :)

آیپاد نانو جدید به فکر سلام شما هم هست . با قابلیت های نرم افزار Fitness آشنا خواهیم شد :

به وسیله این نرم افزار و قابلیت آن به نام pedometer ( گام شمار ) دیگر لازم نیست هیچ وسیله اضافه ای مانند انواع سنسور های مختلف به خود متصل کنید . این نرم افزار تعداد گام ها ، مسافت پیموده شده ، زمان و کالری مصرف شده را محاسبه و به شما اعلام خواهد کرد . شما می توانید بعد از پایان فعالیت ، با اتصال آیپاد خود به سایت nikeplus.com ، میزان فعالیت روزانه خود را مشاهده نموده و مقدار فعالیت خود را در مقایسه با روزهای پیشین و یا حتی در مقایسه با دوستان تان مشاهده نمایید .

آیپاد نانو جدید قابلیت نمایش تصاویر را هم دارا می باشد :

به وسیله صفحه نمایش ۲٫۵ اینچی آیپاد نانو جدید ، می توانید تصاویر را واضح تر و با لذت بیشتری مشاهده و همچنین به اشتراک بگذارید :)

آیپاد نانو جدید ویژگی های مختلفی برای افرادی که دارای مشکلات خاصی هستند دارد :

آیپاد نانو جدید دارای ویژگی های خاصی است تا به افرادی که دارای معلولیت یا مشکلات خاصی هستند ، کمک کند تا بتوانند به موزیک های دلخواه خودشان گوش دهند یا کارهای دیگری با آن انجام دهند . با هم به بررسی این قابلیت ها میپردازیم :

۱ – قابلیت Voiceover

توسط این قابلیت ، کلیه متن های داخل صفحه نمایشگر با لمس آنها ، توسط گوینده دستگاه خوانده می شوند .

قابلیت Invert Colors

اگر نیاز به کنتراست زیادی دارید ، می توانید از این قابلیت استفاده کرده و تمامی تصاویر را به صورت White on Black مشاهده نمایید . این قابلیت در تمامی نرم افزارها و حتی در Home Screen هم فعال می باشد .

۳ – قابلیت Mono Audio

این قابلیت مخصوص افرادی است که مشکلات شنوایی در یک گوش خود دارند . با فعال کردن این قابلیت می توانند تمامی صداها را به یک سمت ( راست یا چپ ) منتقل کرده و به این ترتیب مانند افراد عادی به موزیک دلخواه و یا سایر صداها گوش کنند .

در انتها میرسیم به باطری دستگاه ، که به بررسی آن می پردازیم :

یاطری دستگاه مانند سایر محصولات اپل ، از جنس لیتیوم بوده و قابلیت های زیر را دارا می باشد :

۱ – قابلیت پخش ۳۰ ساعت موزیک در حالت شارژ کامل

۲ – قابلیت پخش ۳٫۵ ساعت ویدئو در حالت شارژ کامل

باطری دستگاه بعد از ۱٫۵ ساعت به شارژ ۸۰% و بعد از ۳ ساعت ، کامل شارژ خواهد شد .

منبع : وبسایت اپل » بخش معرفی آیپاد نانو جدید

مطالب مرتبط

  • آیپاد نانو: ۷ نسل تغییر و تحول
  • اضافه کردن فونت زیبا به تصاویر در آیفون
  • نسخه جدید Evernote برای محصولات اپل با قابلیت های جدید !
  • شایعه : اپل در ماه مارس از نسل بعدی آیپاد پرده‌برداری خواهد کرد
  • چگونه از Navigation در iOS 6 استفاده کنیم؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.