برنامه‌ریزی برای عبور از تابستان بدون محدودیت‌ برقی

سخنگوی صنعت برق گفت: از هفته گذشته ۹ درصد به مصرف برق کشور اضافه شده یعنی عددی حدود ۴۵۰۰ مگاوات نیاز مصرف برق کشور افزایش داشته است اما با این حال در شرایط فعلی شرایط مساعد است.

برنامه‌ریزی برای عبور از تابستان بدون محدودیت‌ برقی

به گزارش ممتاز نیوز، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه با توجه به نیروگاه‌هایی که در مدار تولید قرار گرفته‌اند و تعمیراتی که زودتر انجام شده، وضعیت تامین برق حرارتی نیز بهتر از قبل است، اظهار کرد: علیرغم اینکه امسال به دلیل خشکسالی با کاهش پنج درصدی ذخایر آبی نسبت به سال گذشته مواجهیم، تعمیرات نیروگاه‌های برقابی به صورت ۱۰۰ درصد اتمام یافته و همه واحدها آماده تولید هستند.

وی در پاسخ به اینکه احتمال انتشار جداول خاموشی برای تابستان وجود دارد توضیح داد: تمام برنامه‌ریزی‌ها به این شکل است که امسال را با حداقل محدودیت‌ها پشت سر بگذاریم و بر اساس تدابیری که پیش‌بینی شده، علاوه بر ارتقاء وضعیت تولید نیروگاه‌های موجود، نیروگاه‌های جدیدالاحداث هم در مدار تولید قرار خواهند گرفت که ظرفیت آن‌ها بسیار خوب است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه با اضافه شدن نیروگاه‌های جدید حدود ۱۵۰۰ مگاوات نیروگاه وارد مدار خواهد شد، گفت: همچنین برق مازاد نیروگاه‌هایی که در اختیار صنایع هستند را هم به نرخ خوبی از آنها خریداری می‌کنیم، علاوه بر این، قیمت خرید برق از نیروگاه‌های تولید پراکنده را نیز افزایش داده‌ایم تا بتوانند تولید بیشتری داشته باشند.

رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه تلاش و همت ما بر گذر از تابستان با کمترین محدودیت است، تاکید کرد: از تمام مشترکان تقاضا داریم تا با مدیریت مصرف ما را در این مسیر همراهی کنند تا میزان چالش‌ها کاهش یابد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.