برنامه‌های دولت برای حمایت از تولید مرغ و تخم‌مرغ/ صادرات آزاد شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن تشریح حمایت های دولت از صنعت طیور کشور بعد از حذف ارز ترجیحی، گفت: تعرفه صادرات مرغ و تخم مرغ حذف شده و در صورت وجود تولید مازاد، صادرات آزاد است.

برنامه‌های دولت برای حمایت از تولید مرغ و تخم‌مرغ/ صادرات آزاد شد

به گزارش ممتاز نیوز، حسین دماوندی نژاد، معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در فرایند برنامه ریزی تولید تخم مرغ کمیته ای با مسئولیت بنده متشکل از اتحادیه سراسری مرغداران میهن و تعدادی از معاونت های وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده تا ما بتوانیم به صورت هفتگی قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ را تعیین و تولید مازاد تولیدکنندگان را خریداری و در سردخانه ها ذخیره سازی کنیم.

وی با بیان اینکه از چهارشنبه هفته گذشته این کمیته تشکیل شده است، افزود: در حوزه جوجه یکروزه گوشتی نیز در هر هفته تعدادی تولید می شود که باید به مراکز پرورشی منتقل شود و بر این اساس شرکت پشتیبانی امور دام تولید قراردادی را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی توضیح داد: در این طرح، مرغدار به اندازه تعداد جوجه های دریافت شده، نهاده مدت دار از شرکت پشتیبانی امور دام تحویل می گیرد و اقدام به دولت می کند، زمانی که تولید انجام شد، مرغدار می تواند آن را در بازار بفروشد یا اینکه شرکت پشتیبانی امور دام آن را به نرخ مصوب خریداری می کند.

دماوندی نژاد با اشاره به اینکه صادرات برای مرغ گوشتی و تخم مرغ به طور جد پیگیری و تعرفه آن حذف شده است، گفت: در صورتی که با تولید مازاد مواجه باشیم این مازاد به بازارهای منطقه صادر خواهد شد.

وی دربار گله های مادر و مرغ های اجداد نیز توضیح داد که برای این گروه نیز برنامه جامع حمایتی تدوین شده که امروز ابلاغ خواهد شد.

دماوندی نژاد افزود: براین اساس پرورش دهندگان گله های مادر و مرغ اجداد می توانند از شرکت پشتیبانی امور دام دان اعتباری یا مدت دار برای تولید خود دریافت کنند تا ما بتوانیم بخشی از هزینه های تولید آنان را به ویژه در حوزه تغذیه پوشش دهیم تا نگرانی بابت تولید جوجه یکروزه نیز وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.