برنامه ای برای ۱۰ دقیقه ورزش آسان

ورزش کردن به هر حال وقت گیر است و عده ای نیز با تکیه به همین دلیل از ورزش کردن می گریزند اما ورزش های دیگری هم هستند که وقت کمتری می گیرند.

مشرق: ۱۰ دقیقه ورزش کردن در روز نیز می تواند از بروز بیماری های متفاوت جلوگیری کند و همچنین همین مقدار ورزش اگر ب صورت منظم باشد ممکن است باعث کم کردن وزن نیز در شما بشود. در ادامه به یک برنامه آسان که می توانید تنها در ۱۰ دقیقه آن را اجرا کنید اشاره می کنیم:

دقیقه اول:

در ابتدای هر ورزشی باید بدنمان را گرم کنیم و برای این کار تنها کافی است تا یک دقیقه نرمش آرام داشته باشید و همچنین اگر برایتان مقدور است یک یا دو طبقه را از پله ها بالا و پایین کنید تا گرم بشوید. اگر از پله برای گرم کردن استفاده می کنید می توانید دو تا پله را یکی کنید.

دومین دقیقه:

زانو بلند برای دومین دقیقه بسیار مفید است. بهتر است تا این کار را خیلی سریع و با سرعت بالا انجام دهید.سعی کنید این حرکت را برای داخل پا و پشت پا نیز انجام دهید.

سومین دقیقه:

برای دقیقه سوم بهتر است تا طناب بزنید. البته نیاز نیست که حتما از طناب استفاده کنید تنها می توانید آن را شبیه سازی کنید و یک دقیقه حالت طناب زدن را بگیرید. این کار باعث می شود تا کالری بسیار زیادی بسوزانید.

دقیقه چهارم:

برای دقیقه چهارم باید دست هایتان را مستقیم نگه دارید و سپس بنشینید و بلند شوید. این کار را باید برای ۴۰ ثانیه انجام دهید و پس از آن می توانید برای ۲۰ ثانیه استراحت داشته باشید.

دقیقه پنجم:

بعد از اینکه ۲۰ ثانیه استراحت داشتید تمرین بعدی را انجام می دهید. این تمرین را حتما بلد هستید و بیشتر آن را با نام پروانه می شناسید. این حرکت را نیز برای ۴۰ ثانیه انجام دهید و سپس بعد از آن نیز ۲۰ ثانیه استراحت داشته باشید.

دقیقه ششم:

یکی از مهمترین ورزش هایی که باید حتما آن را در طول روز انجام دهید شنا رفتن است. برای ۴۰ ثانیه حرکت شنا را با پاهای صاف و نه به شکل سنتی انجام دهید تا به قفسه سینه و دستانتان فشار وارد شود.

هفتمین دقیقه:

بعد از اینکه شنا رفتید و ۲۰ ثانیه نیز استراحت کردید می توانید این حرکت را انجام دهید. برای این حرکت ابتدا یکی از پاهایتان را به صورت ۹۰ درجه خم کنید و دیگری را به سمت عقب کاملا بکشید و سپس حرکت بشین پاشو را انجام دهید. این حرکت نیز برای هر پا ۲۰ ثانیه کافی است.

هشتمین دقیقه:

بعد از ۲۰ ثانیه استراحت حرکت قبلی به حرکت بعدی می پردازیم و برای این کار حالت استارت دویدن را به خود بگیرید و سعی کنید  بدنتان را تا حد امکان بکشید.

دو دقیقه آخر:

دیگر برای انکه ورزش را تمام کنیم باید بدنمان را کمی سرد کنیم و بهتر است تا در دو دقیقه آخر تنها نرمش های خیلی ساده را انجام دهید و می توانید اگر وقت داشته باشید یک بار دیگر این ورزش ها را تکرار کنید تا میزان اثر بیشتری در بدن شما داشته باشد.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.