برنامه ریزی را از نوروز آغاز کنیم!

۱فروردین ۱۳،

در ایام نوروز شخصی که سرپرست خانواده است، نسبت به هزینه های پیش رو، دست به قلم برده و از مدت ها پیش با تدارک نیازمندی های منزل، خود را آماده قرار گرفتن در این جشن می نماید.

 به گزارش ویژه نامه نوروزی مشرق، تدبیر و داشتن برنامه زندگی، یکی از نشانه های موفقیت و رشد یافتگی است. مدیریت امکانات و نیز ساماندهی به زمان از نشانه های انسان های موفق است.

امام صادق علیه السّلام تدبیر را یکی از نشانه های ایمان می شمارند و می فرمایند: بنده، حقیقت ایمان را به کمال نمی رساند مگر آنکه سه خصلت در او باشد:
فهم در دین، برنامه ریزی درست در امرر معاش و شکیبایی در برابر گرفتاریها.

امیر مؤمنان علیه السّلام نیز، برنامه ریزی درست را ستون زندگی موفق می شمارند و می فرمایند:
«رکن زندگی برنامه ریزی درست است و پایه آن مدیریت صحیح».

در ایام نوروز، هر فردی با چنین فرصتی روبرو می گردد. به عنوان مثال، شخصی که سرپرست خانواده است، نسبت به هزینه های پیش رو، دست به قلم برده و از مدت ها پیش با تدارک نیازمندی های منزل، خود را آماده قرار گرفتن در این جشن می نماید.

همچنین، مدیریت روابط و تنظیم برنامه های رفت و آمد، از دیگر فرصت های برنامه ریزی است. بعضی نیز در میان انبوه برنامه های فشرده نوروز، دنبال فرصتی برای عبادت و انجام متسحبات این ایام می باشند و گروهی دیگر از دانش غفلت نمی کنند و با مطالعه، روزهای اول سال را با اندیشه ای استوار و آگاهانه آغاز می کنند. با مدیریت صحیح زمان و شرایط خاص روزهای اول سال، می توان بهره وری بیشتری را ایجاد کرد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.