برنامه کارگاه­های آموزشی و سخنرانی­های جشنواره تئاتر فجر

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

جدول زمان­بندی کارگاه­های آموزشی و سخنرانی­های سی و دومین جشنواره بین­‌المللی تئاتر فجر انتشار یافت.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، کارگاه­های آموزشی و جلسات سخنرانی پژوهشی در طول برگزاری جشنواره در تالار رودکی، مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه ایرانشهر، تماشاخانه سه نقطه و مرکز آفرینش های هنری تئاتر مان برگزار می­شود.

جونجو کیم از کشور کره جنوبی با همراهی هنرمندانی از ایران و فرانسه دو کارگاه آموزشی در مرکز آفرینش­های هنری تئاتر مان، برگزار می­کنند که خروجی یکی از آن­ها یک اثر نمایشی با نام «رویای پروانه‌ای» خواهد بود که در این دوره از جشنواره به صحنه خواهد رفت و کارگاه دیگر نیز با عنوان آیین سنتی بنسان تلچوم برگزار می‌شود که تئاتر سنتی کره جنوبی را معرفی می‌کند.

استفان مایکل کائگی از کشور سوئیس در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه نشستی آموزشی درخصوص تئاتر مستند با عنوان « کنترل از راه دور تماشاچی، مخاطب و نوازندگان، تئاتر مستند، تئاتر مداخله»، ساعت ۱۴ تا ۱۶ و در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار خواهد کرد.

هنرمندان کشور هند به سرپرستی ساتیش وسنت آلاکار در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه و ۱ بهمن، از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر، جلساتی درخصوص تئاتر معاصر هند، تئاتر مدرن هند و تئاتر محلی این کشور برگزار می‌کند که این جلسات همراه با نمایش فیلم خواهد بود.

همچنین در ۹ بهمن یونی داهر از کشور نروژ کارگاه بازیگری و کارگردانی ویژه خانم‌ها را ساعت ۱۱ تا ۱۳ برپا می‌کند. ضمن اینکه در ۱۰ بهمن ماه، این هنرمند با همراهی آنا هولتون، هلگ رونینگ و متخصصان ایرانی دو کارگاه آموزشی را با موضوع “تاثیر هنریک ایبسن بر تئاتر مدرن” در تالار استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار می‌کنند و به بررسی آثار هنریک ایبسن و یون فوسه به عنوان دو نمایش نامه­نویس مدرن می‌پردازند و سپس فیلم «سایه­ها» اثر یون فوسه به نمایش درمی آید و جلسه نقد و بررسی آن انجام می­شود.

در روزهای ۵، ۶ و ۷ بهمن ماه هم ولادمیر استانیفسکی از کشور لهستان به همراه یوهانا و پیتر کراولی خبرنگار و منتقد لهستانی، سمینار روزنامه­نگاری و تئاتر، کارگاه آموزشی «موسیقی بدن» و سمینار تئاتر لهستان را به ترتیب در ساعت های ۱۴ تا ۱۶، ۱۰ الی ۱۴ و ۱۴ تا ۱۷، برگزار می کنند. کارگاه موسیقی بدن در سالن رودکی و سمینارها در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار می گردد.

در ادامه این کارگاه­ها علی پورعیسی فارغ التحصیل رشته دراماتورژی و نقد دراماتیک از دانشگاه ییل در روز ۸ بهمن در تالار سه نقطه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ نشست آموزشی دراماتورژی برگزار می کند.

 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.