برنامه گوگل برای گسترش اینترنت از طریق فرکانس تلویزیونی، بالن و ماهواره

۰۵خردادماه،

 

دسترسی به اینترنت یک عامل اصلی در کمک به فقرا برای خروج از دایره فقر است، گوگل استفاده از فراکانس های تلویزیونی، بالن و ماهواره ها برای انتقال اینترنت را بررسی می کند.
 
گوگل تلاش می کند برای مناطق فقیر جهان اینترنت فراهم کند. 
 
به گزارش عصر ایران ، شرکت آمریکایی گوگل برای ایجاد و گسترش اینترنت بی سیم در جنوب شرق آسیا و مناطق جنوبی صحرای بزرگ در آفریقا تلاش می کند. 
 
با این اقدام  دسترسی یک میلیارد نفر دیگر به شبکه اینترنت آسان می گردد. 
 
روزنامه وال استریت ژورنال در این باره نوشت:  گوگل با شرکت های مخابراتی کشورها برای توسعه شبکه های بی سیم اینترنت در خارج از شهرها همکاری خواهد کرد؛ مناطقی که دارای خطوط اینترنت با سیم نیستند. 
 
این اقدامات سبب می گردد گوگل کاربران بیشتری پیدا کند و در نتیجه درآمدهای این شرکت از جمله درآمدهای تبلیغاتی اش افزایش یابد. 
 
شرکت گوگل همچنین برای تولید گوشی های موبایل دارای سیستم عامل اندروید (گوشی های موبایل هوشمند) با قیمت ارزان تلاش می کند تا بتوان با استفاده از این گوشی ها به اینترنت بی سیم متصل شد. 
 
گوگل در همین راستا آزمایش هایی در کنیا و آفریقای جنوبی انجام داده و هم اکنون نیز مذاکراتی را با دولت های مختلف انجام می دهد تا مجوزهای لازم برای بکارگیری پخش فراکانس های تلویزیونی در انتقال اینترنت بی سیم دریافت کند.
 
دراین گزارش آمده است: گوگل استفاده از بالن ها و فناورهای ماهواره ای برای ایجاد شبکه های اینترنت بی سیم در مناطق وسیع و گسترده را نیز بررسی می کند.  
 
دسترسی به اینترنت یک عامل اصلی در کمک به فقرا برای خروج از دایره فقر است.
آمارها نشان می دهد هم اکنون از جمعیت ۷ میلیارد نفری جهان، ۲٫۵ میلیارد نفر از اینترنت استفاده می کنند. 
 
شرکت گوگل دارای قوی ترین موتور سرچ در اینترنت در جهان است که در سال ۱۹۹۸ فعالیت خود را از کالیفرنیا آمریکا آغاز کرد.
درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۱ میلادی، ۳۸ میلیارد دلار که ۱۱٫۵ میلیارد دلار آن، سود خالص بود.
 
دارایی کل این شرکت نیز ۷۲٫۵ میلیارد اعلام شده است.
هم اکنون پایگاه اینترنتی اصلی گوگل، یکی از سه پایگاه اینترنتی پربازدید جهان است و یوتوب، سیستم‌عامل گوگل کروم، گوگل ارث، گوشی های نکسوس اس، جی‌میل و گوگل ترنسلیت از جمله تولیدات گوگل می باشند.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.