برند گردشگری ماحصل چیدن پازل سابقه کشور

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

تنها وظیفه ما مهندسی برند و iبه عبارتی چیدن پازلی از سابقه کشور است که ماحصل آن برند گردشگری ایران خواهد بود.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ایمانی خوشخو در سومین سمینار و جشنواره برند در گردشگری با اشاره iبه اینکه با برگزاری چنین نشست‌هایی در حوزه‌ گردشگری عامل هم‌اندیشی و هم‌سویی برای تحلیل مسائل مهم است گفت : بحث برند با سابقه طولانی در دیگر محصولات و صنایع، در گردشگری سابقه قابل توجهی ندارد.

وی با بیان اینکه مطالعات و مقالات تخصصی در حوزه برند در گردشگری طی یک دهه اخیر بیشتر ملاحظه می شود خاطر نشان کرد :  بحث رقابت مقاصد در برند گردشگری بیشتر مورد توجه قرار می گیرد iبه طوریکه با iبه وجود آمدن این مقاصد ، اصول بازاریابی  ایجاد می کند و iبه دنبال  کسب مزیت ها برای پیروزی در رقابت تلاش صورت می گیرد.

رئیس کمیته علمی سومین سمینار و جشنواره برند در گردشگری با بیان  اینکه  برند یکی از این مزیت ها است گفت : ترجمه برند iبه عنوان نام و نشان مناسبی است iبه طوری که در صنایع و محصولات ، برند محصول مورد اشاره قرار می گیرد در گردشگری کمتر iبه برند محصول و بیشتر iبه برند مقاصد توجه می شود .

وی افزود : اولین تصویری که در ذهن گردشگر نقش می‌بندد مقصد است و کمتر پیش می‌آید هتل، رستوران و دیگر محصولات جزیی در ذهن گردشگران تداعی شود.

وی با اشاره iبه اینکه گردشگری طی دولت‌های نهم و دهم در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است خاطر نشان کرد : تشکیل شورای عالی گردشگری از نکات بارز در زمینه توسعه گردشگری است .

ایمانی خوشخو بیان اینکه عناصر ساخت برند گردشگری کشور در مقصد موجود است گفت:‌ عناصری مانند معماری،‌ میراث،‌ زبان،‌ مردم،‌ اسطوره‌ها، افسانه‌ها و تاریخ،‌ سیاست،‌ فرهنگ، ارزش‌ها و مذهب مولفه‌هایی می باشند که ما در ساخت برند و طراحی می‌توانیم از آن استفاده کنیم که همهی عناصر در ایران سابقه دیرینه دارد.

وی افزود : تنها وظیفه ما مهندسی برند و iبه عبارتی چیدن اجزای پازل عناصر ساخت برند است که ماحصل آن برند گردشگری ایران خواهد بود .

وی ادامه داد : این وظیفه بر عهده یک دستگاه دولتی و یا بخش خصوصی نیست بلکه همکاری و هماهنگی همهی دستگاه‌های مربوطه را طلب می‌کند.

رئیس کمیته علمی سومین سمینار و جشنواره برند در گردشگری اظهار داشت:‌تحریم و محدودیت‌ها فرصت جدیدی برای گردشگری کشورمان iبه وجود آورده است که iبهره برداری از این فرصت توسط بخش خصوصی با حمایت بخش دولتی ضروری است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.