برپایی محافل انس با قرآن در ۱۶ مسجد شاخص منطقه ۱۰ تهران

دوشنبه ۲ مرداد – ۰۴:۳۹:۱۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

شهرداری منطقه ۱۰ اعلام کرد؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- همزمان با ماه مبارک رمضان و در راستای ترویج فرهنگ و معارف قرآنی ، محفل انس با قرآن کریم در ۱۶ مسجد شاخص منطقه ۱۰برگزار می شود .
به گزارش خبرگزاری ممتاز، فرامرز عظیمی شهردارمنطقه با اعلام این خبر گفت : فعالیت های فرهنگی در ماه پر فیض و برکت رمضان با تاکید بر فرهنگ دینی ، قرآنی و با هدف جذب شهروندان به ویژه جوانان و نوجوانان به مسائل دینی و مذهبی اجرا می شود .
وی نقش ارزنده قرآن را برای رسیدن به سعادت و کمال انسانی موثر و غیرقابل انکار دانست و گفت: برای دستیابی به آثار و برکات قرآن ، جامعه به‌ ویژه جوانان باید بیشتر با مفاهیم و آموزه‌های گرانقدر قرآن آشنا و مانوس شوند .
شهردار منطقه با بیان این که برگزاری محافل قرآنی و مذهبی در روشنگری قشر عظیم جوانان موثر است، بیان داشت : حضور جوانان در این گونه محافل ، شناخت ، هدایت و بیداری آنان را نسبت به مسائل دینی و اعتقادی به دنبال دارد .
وی ادامه داد : در همین راستا با تلاش اداره فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه و همکاری مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران محافل انس با قرآن در ۱۶ مسجد شاخص سطح منطقه ، با حضور قاریان بین المللی و استادان برجسته قرآنیبرگزار می شود .
عظیمی خاطر نشان کرد : محافل انس با قرآن از شب اول ماه مبارک رمضان آغاز شده و به مدت ۱۶ شب در مساجد برنامه های متنوعی از قبیل : تجلیل از حافظان و قاریان قرآن و پیشکسوتان قرانی ، ترتیل‌خوانی، تلاوت، مدیحه‌سرایی، تواشیح، ابتهال و دعا اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این برنامه ها تصریح کرد : این محافل با هدف آشنا کردن نسل جوان با آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی ، پیروی از آموزه‌های قرآنی و ایجاد فضای معنوی در جامعه و بهره گیری از ابعاد دینی، علمی و اعتقادی قرآن کریم برگزار می‌شود .
عظیمی افزود : مساجد امام حسن مجتبی (ع) ، سیدالشهدا (ع) ، زینبیه (س) ، باب الحوائج ، امام سجاد (ع) ، المهدی (عج) و چهارده معصوم (ع) در ناحیه ۱ مساجد حاج امجد ، امام عصر (عج) ، الهادی (ع) ، سید عزیزاله ، امام حسین(ع)  ، در ناحیه ۲ و مساجد صادقیه ، الرضا (ع) ، لولاگر و رضویه در ناحیه ۳ از جمله مساجدی هستند که محافل انس با قرآن در ایام مبارک ماه رمضان در آن اجرا خواهد شد .
در پایان فرامرز عظیمی رویکرد منطقه را ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی دانست و اظهار داشت : این منطقه با استفاده از تمام امکانات و ظرفیت های موجود سعی دارد با برنامه ریزی مناسب و اجرای فعالیت های  مختلف قرآنی به این هدف نائل آید .

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۳۱۶۳۹۱۵۲۹۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.