برپایی ۶بیمارستان صحرایی و اعزام ۵۶۰ تیم پزشکی به مناطق محروم در هفته بسیج

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : رئیس مجمع بسیج جامعه پزشکی برنامه‌های این سازمان را در هفته بسیج اعلام کرد و گفت: ویزیت رایگان به همراه اعزام ۵۶۰ تیم درمانی به مناطق محروم و برپایی ۶ بیمارستان صحرایی در کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، کرمان، کردستان و یزد انجام می‌شود.

سید مسعود خاتمی در گفت وگو با فارس گفت: هفته بسیج یکی از معجزه‌های انقلاب و ابتکار امام(ره) است و بسیجی می‌تواند در صحنه حضوری فعال، مؤثر و انقلابی داشته باشد.

وی ادامه داد: اوج افتخار بسیجیان ایجاد فرصتی مناسب برای آشنا کردن نسل‌های تازه با فرهنگ بسیج است که می‌توان ایثارگری این قشر و دستاوردهای آن را انتقال داد.

رئیس مجمع بسیج جامعه پزشکی در مورد برنامه های هفته بسیج این سازمان گفت: ۶ بیمارستان صحرایی در استانهای کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، کرمان، کردستان، یزد و ۲۰ بیمارستان ثابت برپا می‌شود.

وی افزود: همچنین در این هفته ویزیت رایگان در مطب‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی، درمانی به همراه برپایی ایستگاه سنجش سلامت در مصلاهای نمازجمعه سراسر کشور انجام می گردد.

خاتمی ادامه داد: اعزام ۲۰ تیم تک تخصصی به مناطق محروم و ۵۴۰ تیم بهداشتی، درمانی عمومی به مناطق محروم از دیگر برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی کشور است.

رئیس مجمع بسیج جامعه پزشکی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از خانواده شهدای جامعه پزشکی به طور همزمان در سراسر کشور گفت: برنامه های فرهنگی متنوعی در این ایام برگزار می گردد که از جمله به اجرای برنامه کوه گشت یا راهپیمایی خانوادگی اعضای جامعه پزشکی تحت عنوان میثاق با شهدای جامعه پزشکی و اجرای مرحله اول مسابقات سراسری وبلاگ‌نویسی و کتابخوانی با محوریت حلقه‌های صالحین با موضوع شهدا و بهداری دفاع مقدس اشاره کرد.

وی افزود: اجرای محفل انس با قرآن توسط کانون‌های بسیج جامعه پزشکی سراسر کشور، برگزاری اولین یادواره کشوری شدا و ایثارگران پرستار در بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) دار خوئین اهواز، دومین صعود سراسری کوهنوردان یادبود شهدای پرستار و پیراپزشک و تالیف و چاپ ۳ عنوان کتاب در حوزه شهدا و ایثارگران بهداری دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

خاتمی همچنین از تشکیل مجمع سالانه بسیج جامعه پزشکی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مجمع بسیج جامعه پزشکی از نمایندگان بسیج تشکیل شده که برنامه های سال آینده این سازمان را تصویب و ابلاغ می‌کند.

وی از برگزاری ششمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا در بهمن امسال  خبر داد و گفت: تاکنون ۴۰۰ نفر ثبت نام کرده‌اند و ۳۰۰ مقاله نیز به این کنگره ارسال شده است.این کنگره با ۱۵ مهمان خارجی ۱۶ تا ۱۸ بهمن در سالن همایشهای رازی با شعار تاب‌آوری به معنی آماده کردن مردم برای حوادث غیرمترقبه برپا می گردد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.