برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)

جام جم آنلاین: جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) امسال از ۲۸ شهریور در شهر مقدس قم افتتاح و در ۳۱ استان کشور و ۱۸۶ نقطه از جهان برگزار می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با استانداران مسیر جاده ولایت،‌ بر احیای قدمگاه‌های جاده ولایت در مسیر هجرت تاریخی امام رضا(ع) تاکید کرد و افزود: تقارن دهه کرامت با هفته دفاع مقدس سبب شده است که برنامه‌های جامع تری نسبت به سالهای پیش طراحی شود.

سیدمحمد حسینی گفت: امسال که دهمین سال برگزاری جشنواره امام رضا(ع) است ما از پنج ماه جلوتر کار جشنواره را آغاز کرده ایم به صورتی که استانهای کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، اردبیل، کردستان، البرز، فارس، همدان، مازندران، قزوین و کرمان برنامه‌های ویژه هفته فرهنگ رضوی را از هفتم شهریور آغاز می‌کنند و به ترتیب تا ۲۷ شهریور ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به این‌که امسال در نمایشگاه قرآن که از فردا آغاز می‌شود بحث فرهنگ رضوی نیز پررنگ تر مطرح می‌شود، افزود: در کشور برنامه‌های حزن و عزاداری کم نداریم اما برنامه‌های شاد کم است و یا ما بلد نیستیم بنابراین باید با برنامه ریزی برنامه‌های شاد و پرنشاطی برای مردم درنظر بگیریم.

حسینی گفت: از قدمگاه امام رضا(ع) که از شلمچه آغاز می‌شود با حضور مردم و نهادهای مسوول در مسیر جاده ولایت هر جایی که قدمگاه است برنامه ویژه‌ای درنظر گرفته شده است ضمن این‌که امسال برنامه تکریم امامزادگان را نیز در این مسیر درنظر گرفته ایم.

وی با اشاره به این‌که در سفرهای استانی تاسیس بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) تصویب شد، افزود: با تاسیس این بنیاد فرهنگی در شهر مشهد در طول سال ایده فرهنگ رضوی دنبال می‌شود و تنها به جشنواره امام رضا(ع) و دهه کرامت منحصر نمی‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از اجرای یک ویژه برنامه در نقطه مرزی شلمچه به مناسبت تقارن جشنواره رضوی و هفته دفاع مقدس در شامگاه ۲۶ شهریور خبر داد و گفت: ۶۷ ویژه برنامه در ۳۱ استان در دهه کرامت اجرا می‌شود ضمن این‌که در بخش بین‌المللی نیز با توسعه کمی و کیفی ۱۸۶ نقطه در ۴۸ کشور جهان ویژه برنامه‌های خاصی را برای برگزاری جشنواره رضوی درنظر گرفته‌اند.

حسینی با اشاره به این‌که برنامه فرهنگی ورزشی دوی استقامت مسیر جاده ولایت (دو هزار کیلومتر از جاده شلمچه تا مشهد مقدس) گفت: این امر یکی از برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است که با همکاری خوب وزارت ورزش و جوانان جا دارد در هر شهری از این ورزشکاران استقبال شود.

در ادامه این نشست استانداران استان‌هایی که در مسیر حرکت کاروان امام رضا(ع) از شلمچه تا مشهدمقدس قدمگاه‌هایی در استان‌های خود دارند به تشریح برنامه‌های ویژه جشنواره امام رضا(ع) پرداختند.

در پایان این نشست نیز وزیر فرهنگ و ارشاد با جمع بندی نظرات شرکت کنندگان پیشنهاد کرد ستاد احیای قدمگاه حضرت امام رضا(ع) در هر یک از استان‌های مسیر جاده ولایت تشکیل شود ضمن این‌که در هر منطقه از استان‌هایی که قدمگاه دارند یادمان و مسجدی ساخته شود.

همچنین پیشنهاد شد تعیین روز و تاریخ تقریبی حضور امام(ع) در هر یک از قدمگاه‌ها و گلباران آن مکان، تهیه و ساخت ویژه برنامه‌های تلویزیونی در مسیر جاده ولایت، تهیه و تولید فیلم مستند جاده ولایت، نامگذاری خیابان‌ها و بلوارهای منتهی به قدمگاه‌های حضرت امام رضا(ع) در هر استان به نام امام رضا(ع)، نصب تابلوی راهنمایی مسافران و گردشگران در مسیرهای جاده ولایت و قدمگاه‌های حضرت اجرا شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.