برگزاری دور جدید محاکمه سران ر‍ژیم سابق مصر

مشاور حقوقی ریاست جمهوری مصر از دور جدید محاکمه سران رژیم سابق این کشور در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری المحیط،محمد فؤاد جادالله با اعلام این خبر گفت:‌« دولت هیچگاه از خون شهدا و حقوق مجروحان انقلاب کوتاه نمی آید در نتیجه اولین تصمیمی که در دولت جدید اتخاذ شد تشکیل کمیته تحقیق ویژه ای بود که ماموریتش تحقیق درباره نقض حقوق بشر در کشور است».

جادالله که در گفتگوی تلفنی با یکی از شبکه های تلویزیونی داخلی مصر سخن می گفت، افزود:« کمیته ای که با تصمیم دولت تشکیل شده بود تحقیقاتش به مراحل پایانی نزدیک شده است در نتیجه در مراحل بعدی شاهد دور جدیدی از محاکمه سران سابق خواهیم بود».

مشاور حقوقی رئیس جمهوری مصر ادامه داد:‌« در تحقیقاتی که انجام شده است سعی شد کسی از قلم نیفتد در نتیجه همه افرادی که دستور سرکوب انقلابیون را  صادر کردند یا در برابر سرکوب های مسئولان سکوت کردند باید آماده محاکمه باشند».

وی افزود:‌« برای مقابله با فساد و تخلفات سعی شد در یک اقدام پیشگیرانه همه متهمان از مناصب و مشاغلی که در دست داشتند کنار گذاشته شوند زیرا این افراد در درجه اول متهم بودند که در جنایات دست داشته یا در برابر جنایات سکوت کرده اند و در درجه دوم تداوم حضورشان در مناصب می توانست روند تحقیق را با مشکل مواجه کند».

وی با بیان اینکه مصر به جایگاه سازمان های بین المللی مثل سازمان عفو بین الملل آگاه است، افزود:« به توصیه عفو بین الملل سعی می کنیم هر فردی را که در نقض حقوق بشر در کشور  دست داشته است مجازات کنیم».

وی مردم را منبع قدرت در کشور خواند  و گفت:‌« احترام به خانواده های شهدا تنها متعلق به دولت نیست بلکه مردم هم باید در این کار با دولت همراه باشند و از خانوادهای آسیب دیده در انقلاب عذرخواهی کنند».


باشگاه خبرنگاران
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.