برگزاری کارگاه آموزشی ویژه محیط یاران شهرستان گرمسار

۲۷م اسفند ،

کارگاه آموزشی ویژه محیط یاران شهرستان گرمسار تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، در آستانه فصل بهار با هدف نشر فرهنگ حفظ محیط زیست و چگونگی رفتار با طبیعت، کارگاه آموزشی آشتی با طبیعت با حضور بیش از ۷۰ نفر از محیط یاران شهرستان گرمسار برگزار شد.
 
شرکت کنندگان در این کارگاه یک روزه که با مشارکت انجمن خیریه رهپویان آفتاب سلامت، دیده بان کویر، هیت کوهنوردی و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمسار برگزار گردید، با مبانی طبیعت گردی (اکوتوریسم)، آشتی با طبیعت، ممانعت از تخریب محیط زیست و رابطه انسان و طبیعت و مبحث طبیعت و تاریخ آشنا شدند.
 
خاتمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمسار در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی تصریح کرد: هر ساله با آغاز نوروز، خیل عظیم مردم و گردشگران طبیعت به نقاط بکر و طبیعی مثل اطراف رودخانه ها، جنگل ها، کوه ها و … سرازیر می شوند تا دور از هیاهوی شهر، آرامش یابند؛ لکن گاهی اوقات هزینه ورود انسان به این عرصه برای طبیعت بسیار گران تمام می شود؛ رها کردن زباله ها در طبیعت و تخریب های دیگر به واسطه نا آگاهی مردم و عدم همزیستی مسالمت آمیز با طبیعت است.
 
وی افزود: نحوه برخورد انسان با محیط زیست این موهبت الهی باید اصلاح شود تا احساس مسئولیت و اعتقاد به ضرورت حفظ محیط زیست به منظور حفظ منابع طبیعی و ملی در آحاد جامعه آشکار گردد.
 
وی در پایان ادامه داد: در همین راستا استمرار طرح ملی محیط یار و برگزاری دوره های آموزشی و گردش های علمی یکی از برنامه های حفاظت محیط زیست استان در آستانه بهار و سال آینده می باشد تا زمینه رشد هر چه بهتر فرهنگ حفظ محیط زیست فراهم گردد./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.