برگزاری مذاکرات بازرگانی ترکمنستان و آمریکا در عشق آباد

دوشنبه ۴ اردیبهشت – ۱۰:۲۲:۳۹ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- ترکمنستان و آمریکا قرار است مذاکرات بازرگانی در عشق آباد برگزار کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی، یک منبع رسمی ترکمنستان روز گذشته اعلام کرد مجمع مشاغل ترکمنستان- آمریکا و نمایشگاه شرکتهای امریکایی قرار است از روز سوم تا پنجم ماه مه در عشق آباد برگزار شود.
به گزارش خبرگزاری ترند، انتظار می رود در این نمایشگاه حدود سیصد تاجر آمریکایی که نماینده بیش از صد شرکت و سازمان هستند، حضور یابند.
قربانقلی بردی محمداف، رییس جمهوری ترکمنستان اخیرا اعلام کرده بود “روابط بین الملل، با هدف افزایش سرمایه گذاری و قابلیت صادرات، رشد تجارت خارجی و جذب فن آوریهای جدید در صنعت و سرمایه گذاری اهمیت ویژه ای پیدا می کند.”
در این مرحله، بین دو کشور، روابط بازرگانی عمدتا در حوزه هایی همچون فراهم آوردن ماشین آلات کشاورزی، ارتقاء سرعت هواپیماهای غیرنظامی فنی ترکمنستان، و واردات تجهیزات نیرو پایه ریزی شده است.
آمریکا به فعالیت در حوزه کارگذاری خطوط لوله گاز از ترکمنستان به اروپا از طریق دریای خزر و در پاکستان و هند از طریق افغانستان تمایل دارد.
افزون بر این موضوع، با هدف مذاکره برای توسعه اراضی هیدروکربن در ترکمنستان که در حال حاضر در جایگاه چهارم ذخایر گاز طبیعی جهان قرار دارد، مقامات عشق آباد از شرکت های آمریکایی را دعوت به توسعه طبقه ترکمنستان در دریای خزر کرده اند.
 

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۳۱۰۲۲۳۹۲۹۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.