برگزاری یادواره سراسری تجدید میثاق با شهدا و تجلیل از ایثارگران وزارت جهادکشاورزی

یادواره سراسری تجدید میثاق با شهدا و تجلیل از ایثارگران وزارت جهادکشاورزی به همراه تجلیل از ایثارگران سنگر ساز بی سنگر روز پنج شنبه هفته جاری با حضور مسئولان کشوری برگزار خواهد شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی فارس درگفتگو باخبرنگار ایانا  با اعلام اینمطلب گفت : هشت سال دفاع از سرزمین و انقلاب اسلامی ایران با حضور پیاپی و همیشگی سنگرسازان بی سنگر پرچم افتخاری است بر فراز قله های سازندگی.

مهندس مهرزاد خرد ادامه داد: جهادسازندگی نهادی بود که با یک دست ملت و با دست دیگر دولت به او یاری رساند تا با ایجاد ستادها، قرارگاه ها و مراکز پشتیبانی و مهندسی به رزمندگان درتمام زمینه ها، چه فضاسازی آفند و پدافند رزمی، از جمله: ساخت پل، خاکریز، انواع سنگر، سایت های موشکی، مقرتوپخانه ها، باندهلی کوپتر و اورژانس، قبل، حین و بعد از هر عملیات، چه در اسکان مهاجران مرزنشین در مناطق امن و دور از حملات دشمن و چه در زمینه ی بازسازی و نوسازی مناطق جنگی، به ویژه روستایی، بیشترین کارآیی را از خود نشان دهد.

وی یادآور شد: وزارت جهادسازندگی در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از ۴۴ هزارکیلومتر خاکریز، ۱۴۵۰کیلومتر جاده، ساخت ۳۲۰۰ سنگر، ۷ هزار پل و آبراهه، ۴۴ هزار کیلومتر راه های مواصلاتی، ۵۴۰ هزار نفر نیرو و تقدیم ۳۱۰۰ شهید، ۸۸۶ آزاده ، ۱۷۲ مفقود الاثر و ۱۹۱۰ جانباز ستادی وحدود ۷ هزار جانباز مردمی با کسب عنوان « سنگر سازان بی سنگر» از سوی امام راحل برگ زرینی را در تاریخ پرافتخار جهاد سازندگی نوشته است.

خرد تصریح کرد: البته از وزارت کشاورزی سابق نیز رزمندگان سلحشوری به جبهه های حق علیه باطل اعزام و شهیدان گرانقدری نیز تقدیم میهن اسلامی شد، که با این وصف جمع شهدای جهادکشاورزی به ۳۴۰۰ شهید درطول دفاع مقدس می رسد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس اظهار داشت: این سازمان نیز در طول سال های دفاع مقدس حضور موفق و تاثیرگذاری داشت که، از آن جمله می توان به اعزام ۱۸ هزار رزمنده، تقدیم ۱۸۳ شهید گرانقدر، ۱۶۰۰ مجروح جنگی و جانباز و ۹ نفر آزاده، قریب ۱۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک و تشکیل گروهان های راهسازی، عملیات خاکی، پل سازی و استحکامات جهت احداث جاده ها، خاکریزهای یک جداره و دو جداره، کانال های آب، پل های مختلف و … اشاره کرد .

خرد یادآور شد: در حال حاضر نیز ۴۰۳ جانباز و ۶۸ آزاده در جهادکشاورزی فارس شاغل بوده و ۲۱۳ خانواده شهدا نیز تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.