برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات نادکاپ دانش آموزی

۱۰م اسفند ،

چهاردهمین دوره مسابقات آموزشی نادکاپ شریف در سه بخش و برای همه مقاطع سنی طی روزهای ۱۰ و ۱۱ اسفندماه با حضور سه هزار نفر دانش آموز از سراسر کشور در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، سعید شادروانان، دبیر بخش ویژه مسابقات، بستر این مسابقات هوش چند گانه می باشد که در سه بخش علوم پایه (شیمی، زیست شناسی و نجوم)، علوم نوین (هوافضا، رباتیک و نانو) و خلاقیت (المپیاد عصر خلاق) برگزار می شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این مسابقات ایجاد شور و نشاط علمی در دانش آموزان در محیط علمی می باشد که بدین وسیله ارتباط موثرتری بین دانشگاه و مدارس ایجاد شده است.

شادروانان گفت: در فرایند پژوهشی، کسب اعتماد به نفس، توانایی برقراری ارتباط موثر، کسب اطلاعات و تجربه از فعالیت های سایرین، پذیرش انتقادات و برخورد صحیح با آن، توانایی ارائه طرح در حضور داوران و اشخاص خارج از مدرسه، ارزیابی عملکرد علمی و عملی خود، آشنا شدن با سایر اشخاص با پروژه‌های مشابه و ایده گرفتن از پروژه های سایرین، سبب شده  تا مسابقات دانش آموزی نادکاپ شریف مطرح شود.

برگزاری مسابقات با قوانین و شرایط استاندارد در فضای رقابتی سالم به عنوان یکی از عوامل کسب تجربه و انگیزه مضاعف برای تلاش بیشتر دانش آموزان طراحی و اجرا شد. با توجه به حضور اساتید و مسوولان مرتبط و همچنین جذب مشارکت دانشگاه ها، ارتباط موثری بین دانش آموزان و فعالیت های مدرسه‌ای با دانشجویان، اساتید و دانشگاه ها برقرار شده است. این ارتباط یکی از مهم‌ترین عوامل ادامه فعالیت های دانش آموزان در محیط دانشگاهی خواهد بود.

تبیین قوانین استاندارد دانش‌آموزی، انتخاب موضوع‌های جذاب و کاربردی، زمان و فضای مناسب برگزاری مسابقه، در نظر گرفتن محدودیت‌ها، شرایط و امکانات دانش‌آموزان، حذف رقابت‌های ناسالم و تبدیل مسابقه به کارگاه پرنشاط آموزشی از جمله موارد با اهمیت در طراحی و برگزاری مسابقات می‌باشد./س


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.