برگزاری آزمون دستیاری بدون هیچ شبهه و اختلالی/ اعلام نتایج آزمون در ۱۵ خرداد

۰۵اردیبهشت،

IMAGE634926347701178750.jpg

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها حداکثر سعی را انجام دادند تا با استفاده از آخرین امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این آزمون بدون کوچکترین اختلال و شبهه‌ای برگزار شود.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» ایسنا ، طریقت منفرد در حاشیه بازدید از حوزه آزمون دستیاری پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران، اظهارکرد: این آزمون مهمترین آزمون دانشگاهی کشوری است که هم شرکت‌کنندگان و هم خانواده‌ها و جامعه توجه ویژه‌ای به آن دارند.

وی افزود: اشخاصی که از اعضای گروه اجرای آزمون بودند ۱۰ روز است که در قرنطینه وزارت بهداشت قرار دارند و به طور ویژه از زحمات این اشخاص و خانواده‌هایشان تشکر می‌کنیم.

وزیر بهداشت دربارهٔ افزایش ظرفیت‌ها به منظور بهره‌مندی مناطق محروم با بیان اینکه از ۱۵ هزار و ۵۰۰ شرکت‌کننده، ۲۰۰۰ نفر در آزمون دستیاری برگزیده می‌شوند، گفت: یک نسبتی باید بین نیروهای متخصص و طب عمومی وجود داشته باشد و یکی از اهمیت‌های خاص این آزمون تفاوت بسیار بین داوطلبان در رشته‌های تخصصی و عمومی است.

وی افزود: امیدواریم با اجرای برنامه پزشک خانواده تفاوت‌های رشته‌های تخصصی و عمومی به حداقل برسد و نزدیکی بیشتری بین گروه‌های پزشکی برقرار شود به طوری که به همان نسبت رشته‌های تخصصی تعدیل شود.

طریقت درمورد زمان اعلام نتایج آزمون دستیاری پزشکی اظهار کرد: در ۱۵ خرداد نتایج اولیه و ۱۵ تیر ماه نیز نتایج نهایی آزمون دستیاری اعلام خواهد شد.

وی دربارهٔ جذب پزشکان عمومی با بیان اینکه جذب پزشکان عمومی با فراخوان میسر نمی‌شود، تصریح کرد: البته حق با این گروه است چرا که در سال‌های قبل مورد بی‌مهری های بسیاری قرار گرفته‌اند و در جایگاه مطلوب خود نبودند که امیدواریم با اصلاح نظام و سیستمی که جایگاه طب عمومی و پزشکان عمومی و مراقبت‌های اولیه را احیا کند، این مساله بر طرف شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.