برگزاری آیین نکوداشت پیشکسوتان و هنرمندان جامعه کارگری

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

با حضور وزرای کار و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود؛

در مراسمی با حضور وزرای کار وفرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان مجلس، مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، هنرمندان حوزه سینما، تئاتر و موسیقی و اهالی شعر و ادب ، از پیش کسوتان و هنرمندان جامعه کارگری در هفته کارگر تجلیل می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای کار؛ این مراسم در چهارمین روز از هفته کارگر که با عنوان ” کارگر، فرهنگ، کرامت و نشاط اجتماعی” نامگذاری شده است برگزار و طی آن شماری از پیش کسوتان جامعه کارگری در عرصه های مختلف و هم چنین کارگران هنرمند معرفی و تقدیر خواهند شد.

سیداسماعیل جعفر پور رییس فرهنگ سرای کار با اشاره به برگزاری هفته کارگر از ۵ تا ۱۱ اردیبهشت اظهار داشت: چهارمین روز از هفته گرامیداشت مقام و منزلت کارگران با عنوان ” کارگر، فرهنگ، کرامت و نشاط اجتماعی ” فرصتی است تا در سالی که به نام ” اقتصاد و فرهنگ ” مزین شده است از قشر تلاشگر و فرهیخته کارگر تجلیل و جایگاه فرهنگ و اقتصاد در عرصه های کار و کارگری به درستی تبیین شود.

او با تاکید بر نقش موثر کارگران در توسعه و رشد اقتصادی کشور تاکید کرد : بدون شک یکایک افراد جامعه به نوعی مرهون تلاش این قشر هستند، اما نقش کارگران تنها به حوزه اقتصادی محدود نمی شود و فرهنگ و اندیشه کارگری ریشه در ارزش‌ها و اعتقادات اصیل مکتب اسلام هم چون ساده زیستی و کوشش مداوم برای تولید و سازندگی دارد، و با چنین رویکردی شاهد شکل گیری هنرو ادبیات متعهد کارگری در کشور اسلامی مان بوده ایم.

جعفرپور افزود: بر این اساس به همت ستاد بزرگداشت هفته کارگر و با همکاری فرهنگ­سرای کار جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی آیین تجلیل از کارگران پیشکسوت و هنرمند و هم چنین برگزیدگان حوزه شعر و ادب کارگری، برگزار می‌شود.

به گفته او در مراسم تجلیل از پیش کسوتان و هنرمندان جامعه کارگری، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رضا محجوب دبیرکل خانه کارگر و نماینده مجلس شورای اسلامی، محسن سرخو از فعالان تشکیلات کارگری و عضو شورای شهرتهران، محمد ربیعی رییس دانشگاه کار، موالی زاده معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شماری از هنرمندان و جمعی ازاهالی فرهنگ و ادب حضور خواهند داشت.

جعفرپور با اشاره به همکاری و همفکری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت توانمندسازی اداره کل تعاون، رفاه و اموراجتماعی شهرداری تهران در برگزاری این جشنواره، افزود: با عنایت به نامگذاری امسال با عنوان ” اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” و با هدف تقویت خوداتکایی و خودکفایی کشورمان، در سال ۹۳ همکاری و تعامل نزدیکی با سایر دستگاه‌ها برای اجرای برنامه های موثر فرهنگی در عرصه های کار و کارگری خواهیم داشت.

گفتنی است مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی و آیین نکوداشت پیشکسوتان و هنرمندان جامعه کارگری، دوشنبه هشتم اردیبهشت در چهارمین روز از هفته کارگر، ساعت ۱۶ به نشانی خیابان ولیعصر، نرسیده به چهارراه پارک وی، ساختمان شماره ۲ وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، سالن تلاش، برگزار می‌شود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در باره جزییات جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی می­‌توانند به دبیر خانه جشنواره به نشانی بزرگراه یادگار امام جنوب – تقاطع خیابان هاشمی – فرهنگ­سرای کار مراجعه نموده و یا با شماره ۶۶۰۲۹۰۶۰ بگیرند. همچنین نشانی اینترنتی Kar.Farhangsara.irدر دسترس علاقمندان است.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین اخبار
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.