برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران موفقیتی بزرگی برای ایران بود

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم روز یکشنبه در مراسم قدردانی از زحمات دست اندرکاران برقراری تامین امنیت شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو غیر متعهدها افزود: جنگ جنبه های مختلفی دارد که یکی از آنها نبرد سیاسی است.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد یک پیروزی برای جمهوری اسلامی در جنگ سیاسی بود زیرا دشمنان تلاش زیادی کرده اند تا مهمانان دعوت شده به این اجلاس را از حضور در تهران منصرف کنند.

احمدی مقدم افزود: نیروی انتظامی به رغم انقباض های مالی دولت در اجرای ماموریت های خود هیچ مشکل مالی ندارد.

این مقام مسوول با اشاره به برخی تبلیغات رسانه های بیگانه در مورد هزینه های این اجلاس اظهار داشت: در مجموع این اجلاس برای نیروی انتظامی هزینه زیادی نداشته است چرا که بخشی از هزینه ها مربوط به زیرساخت ها بوده و ماندگار است و بخشی دیگری از این هزینه ها نیز به خرید تجهیزات و امکانات مورد نیاز پلیس اختصاص داشت که باید در سال های آینده خریداری می شد که زودتر از موعد تهیه شده است.

سردار احمدی مقدم برگزاری این اجلاس را از نظر کیفیت و کمیت برخوردار از بالاترین رکوردها دانست.

وی محکوم شدن رژیم صهیونیستی را با رای موافق ۱۲۰ کشور بدون حتی یک رای منفی یکی دیگر از موفقیت های اجلاس برشمرد و گفت: همچنین به چالش کشیدن نظام تبعیض آمیز مدیریت جهانی از دیگر دستاوردهای مهم اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها در تهران است.

فرمانده نیروی انتظامی عملکرد جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک الگوی خوب در برگزاری همایش ها خواند و افزود: ایران به عنوان یک الگو در جهان مطرح بوده و مطرح خواهد ماند و این جز با تلاش زیاد بدست نمی آید.

سردار احمدی مقدم در ادامه به تصورات برخی از مهمانان اجلاس در ایران اشاره کرد و بیان داشت: تبلیغات کشورهای غربی به گونه ای بود که آنان فکر می کردند تهران شهری خرابه و ناامن مانند پنج سال پیش شهرهای کابل و بغداد است که برگزاری این اجلاس موجب تغییر این تصورات شد.

ادامه دارد …

اجتمام ** ۱۳۷۹ ** ۱۷۸۸ **۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۴۳۷۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.