برگزاری امتحانات الکترونیکی در دانشگاه پیام‎نور خرم‌دره

۲۶خردادماه،

رییس دانشگاه پیام‎نور خرم‌دره، گفت: امتحانات پایان نیم‌سال پیام‎نور واحد خرم‌دره به صورت الکترونیکی و بدون کاغذ برگزار شد.

محمود شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، تصریح کرد: به منظور توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی دانشگاه پیام‎نور واحد خرم‌دره برای اولین‌بار اقدام به برگزاری امتحانات بدون کاغذ کرده است.

وی افزود: در این شیوه امتحان علاوه بر افزایش ضریب آزمون‎ها در دریافت و ارسال سئوالات و پاسخ‌نامه‎ها، امکان چیدمان متفاوت سئوالات و گزینه‌های امتحانی و همچنین قرائت پاسخ‌نامه به صورت آنی و درج نمره در کارنامه دانشجویی وجود دارد.

شعبانی با اشاره به دیگر مزایای این طرح، اظهارکرد: از دیگر مزایای اجرای امتحانات به شیوه الکترونیکی می‎توان به کاهش هزینه‎ها، افزایش امنیت برگزاری امتحانات، سرعت عملیاتی آزمونی در بحث دریافت سوالات، قرائت سوالات و بارم‌گذاری در کارنامه دانشجو، دسترسی آسان اساتید و دانشجویان اشاره کرد.

رییس دانشگاه پیام‎نور خرم‌دره با اشاره به زیرساخت‎های لازم برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی، گفت: از زیرساخت‎های لازم در این راستا می‎توان به توسعه پهنای باند دانشگاه و پایگاه اینترنتی کامپیوتری، تجهیز قرنطینه دانشگاه و آموزش کاربران این حوزه اشاره کرد.

وی افزود: در این روش دانشجو می‎تواند پس از پایان آزمون، نمره خود را در کارنامه الکترونیکی ملاحظه کند و این نمره در کارنامه الکترونیکی سیستم جامع دانشگاهی گلستان درج می‌شود.

شعبانی در پایان خاطرنشان کرد: برای اجرای این شیوه در دانشگاه پیام‎نور خرم‌دره دوره‌های آموزشی مهارتی برای کاربران نیز برگزار شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.