برگزاری امتحان نهایی دانش آموزان از فردا/ آزمونهای مدارس ساماندهی می‌شود

عبدالامیر عرفی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: امتحانات نهایی شهریورماه دانش آموزان از فردا ۱۴ شهریور ماه برگزار می شود و تا ۲۳ شهریور ماه ادامه دارد.

وی افزود: تمامی تلاش ما این است که نتایج امتحانات تا پایان شهریور ماه اعلام شود و به اعتراضات دانش آموزان نیز رسیدگی لازم شود.

ساماندهی آزمون های مدارس از آغاز سال تحصیلی
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در ادامه از ساماندهی آزمون های مدارس همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: دستورالعمل ساماندهی آزمونها را تدوین و به تمامی استان ها ابلاغ کرده ایم و از امسال تنها موسساتی که مجوز های لازم را داشته و آزمونهای آنها از کیفیت بالایی برخوردار باشد، اجازه برگزاری آزمونها را در مدارس دارند.

عرفی تصریح کرد: با توجه به اینکه مدارس غیرانتفاعی هم اکنون به سمت برگزاری آزمون هایی بی کیفیت می روند و از سوی دیگر نیز آزمونهای آنها به نوعی موازیکاری با فعالیت های آموزش و پرورش است، کار ساماندهی آزمونها را از سال گذشته در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: با ابلاغ دستور العمل به استانها، تنها موسساتی اجازه برگزاری ازمون در مدارس را دارند که آزمونهای آنها از جهت کیفیت در راستای اهداف آموزش و پرورش باشد، همچنین زمان برگزاری آزمون ها نباید تداخلی با برنامه های مدارس داشته باشد.

عرفی با بیان اینکه موسساتی که مجوزهای خود را از مرکز مشارکت های مردمی آموزش و پرورش گرفته اند می توانند درخواست های خود را به مرکز سنجش آموزش و پرورش استان ها ارائه دهند گفت: مرکز سنجش با تشکیل کارگروهی متشکل از رئیس مرکز سنجش و رئیس آموزش و پرورش استان، در استانها شکایات را ارسال کرده و پس از بررسی نحوه برگزاری و کیفیت آزمون، اجازه برگزاری را به آنها می دهد.

این مقام مسوول در آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین سوالات آزمون پس از برگزاری آزمون توسط همان کارگروه بررسی می شود و اگر ایرادی دیده شود، به آن موسسه ابلاع خواهد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.