برگزاری اولین جلسه کمیته پیگیری مطالبات تظاهرکنندگان عراق

۲۱م دیماه ،

aljazeera9-3.jpeg

کمیته وزارتی پیگیری خواسته‌های تظاهرکنندگان در عراق در اولین جلسه خود به ریاست معاون نوری المالکی از شورای عالی قضایی کشور خواست تا اقدامات لازم را برای آزادی زنان بازداشت شده به قید ضمانت فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، اعضای این کمیته در جلسه خود به ریاست حسین شهرستانی معاون اول وزیر عراق، تصمیماتی برای تحقق خواسته‌های تظاهرکنندگان اتخاذ کردند.

تسریع در روند تحقیقات در پرونده اشخاص بازداشت شده و انتقال شماری از افسران وزارت کشور عراق به وزارت دادگستری برای همکاری با دادگاه‌ها به این منظور از جمله تصمیمات این کمیته بود. این کمیته از شورای عالی قضایی عراق خواست زمینه آزادی زنان بازداشت شده به قید ضمانت را فراهم کند.

کمیته وزارتی پیگیری خواسته‌های تظاهرکنندگان از وزارت دادگستری عراق خواست احکام مربوط به آزادی زندانیان را به سرعت اجرا کند. این کمیته همچنین خواستار بررسی بازگشت به کار یا بازنشستگی کارکنانی شد که بر اساس قانون کنار گذاشتن اعضای حزب بعث اخراج شده‌اند.

این کمیته از شهروندان عراقی خواست تا درخواست‌های خود را در اختیار دفاتر وزارت حقوق بشر این کشور در استانها قرار دهند تا به دست کمیته وزارتی برسد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.