برگزاری رزمایش نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور/ تشریح جزئیات رزمایش

فروردین ۱۴۰۳

سرتیپ جهانشاهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق کشور با اعلام خبر برگزاری رزمایش نیروی زمینی ارتش در این منطقه، به تشریح جزئیات این رزمایش سه روزه پرداخت.

امیر سرتیپ دوم “علی جهانشاهی” فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در گفتگو با خبرنگار دفاعی ـ امنیتی باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ برگزاری رزمایش سه روزه نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور اظهار داشت: استقرار نیروها در مواضع خود و استقرار تجهیزات و آماده شدن برای رزم در روز اول رزمایش از سوی نیروهای مربوطه مورد پیگیری قرار گرفت.

فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق کشور به برگزاری دومین روز رزمایش اشاره و تصریح کرد: یگان‌ها جلوی دشمن نفوذی را سد کردند و با شلیک آتش به سمت دشمن و وارد کردن تلفات انسانی، جلوی پیشروی دشمن را گرفتند و در این میان به استحکام مواضع خودی نیز پرداختند.

جهانشاهی خاطرنشان کرد: اجرای تک شبانه و یورش به دشمن از دیگر برنامه‌های رزمایش در روز دوم بود که در نهایت در روز سوم با هلی‌برن توسط بالگرد با حمله نیروهای‌خودی به نیروهای نفوذی، تعدادی کشته از دشمن فرضی برجای ماند، تعداد قابل توجهی از سلاح‌های دشمن منهدم شد و تعدادی از نفرات دشمن فرضی نیز به اسارت نیروهای خودی در آمدند.

وی بیان داشت: تمرین پدافند هوایی با پرواز پهپادها از دیگر برنامه‌های اجرایی در روز سوم رزمایش بود که در جهت ارتقای نیروی دفاعی کشور صورت گرفت.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش با اشاره به حضور هیئت‌هایی به عنوان ناظر در این رزمایش سه روزه گفت: هیئت شش نفره از ستاد کل نیروهای مسلح، هیئت پنج نفره از ستاد کل ارتش، هیئت پنج نفره از ستاد نیروی زمینی ارتش جمهوری ایران، “امیر سرتیپ حیدری” جانشین نیروی زمینی ارتش، “سردار سرتیپ شادمانی” جانشین معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان ارتش در شمال شرق کشور در این رزمایش حضور داشتند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.