برگزاری چهارمین کنگره بین المللی راینولوژی در ایران

۲۵م دیماه ،

چهارمین کنگره ی بین المللی راینولوژی در مهرماه سال آینده، در ایران برگزار خواهد شد که مهمترین برنامه این کنگره آموزش و بررسی چهار زیر گروه فوق تخصصی در علوم راینولوژی است.

دکتر ابوالحسن قیصری، متخصص جراحی گوش و گلو و بینی و سر و گردن، دبیر انجمن راینولوژی ایران، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: چهارمین کنگره ی بین المللی راینولوژی با حضور پژوهشگران و اساتید داخلی و خارجی در مهرماه سال ۹۲ در ایران برگزار می گردد.

وی از آموزش و بررسی چهار زیر گروه فوق تخصصی رشته راینولوژی در این کنگره خبر داد و گفت: در چهارمین کنگره ی بین المللی راینولوژی چهار زیر گروه تخصصی این رشته که شامل راینوپلاستی یا همان جراحی پلاستیک بینی، آندوسکوپی سینوس، بیماری های بینی و سینوس و جراحی های پلاستیک صورت است مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی این گونه ادامه داد: برای این گنگره برنامه هایی در نظر گرفته شده که شامل ارائه مقالات و سخنرانی های اساتید داخلی و خارجی، بررسی پیشرفت هایی که در سال های اخیر در علم راینولوژی صورت گرفته و این پیشرفت ها کم نیستند و همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی به منظور آموزش حین عمل جراحی و انتقال تجربیات بین همکاران داخلی و خارجی است.

دکتر قیصری در پاسخ به این سوال که دقیقاً چه کسانی در این کنگره حضور خواهند داشت، گفت: تا به حال قریب به ۳۰ استاد را از کشورهای خارجی به این کنگره دعوت کردیم و همگی آن ها اعلام آمادگی کرده اند اما به سبب داشتن شرایطی خاص و محدودیت های مالی انجمن های صنفی برگزار کننده ی این کنگره از میان این ۳۰ نفر، اساتیدی را که تجربیات و معروفیت بیشتری در رشته ی راینولوژی دارند را انتخاب کرده و برای شرکت در این کنگره از آن ها دعوت به عمل می آوریم.

دکتر قیصری تصریح کرد: با این که رشته ی راینولوژی شاخه ی جوانی از پزشکی گوش و حلق و بینی محسوب می گردد ولی خوشبختانه تا به حال توانستیم چهار بار این کنگره را در ایران با موفقیت و در سطح بسیار خوبی برگزار کنیم.

به گفته ی دبیر انجمن راینولوژی ایران، این کنگره از ۱۶ تا ۱۹ مهر ماه سال ۹۲ برابر با ۸ تا ۱۱ اکتبر ۲۰۲۴ میلادی در سالن همایش های رازی تهران برگزار خواهد شد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.