برگزاری کارگاه تخصصی «امر به معروف و نهی از منکر» در دانشکده اصول الدین قم

۲۳م آذر ،

کارگاه تخصصی «امر به معروف و نهی از منکر؛ تفکر انتقادی، مسئولیت پذیری اجتماعی» با حضور عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و مدیر پژوهش ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دانشکده اصول الدین قم در این دانشکده برگزار شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر توانایی مدیر پژوهش ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دانشکده اصول الدین قم اولین در این کارگاه مرحله امر به معروف و نهی از منکر مؤثر را برای مخاطبان این بحث که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بودند، تبلیغ برشمرد و آن را وظیفه‌ای همگانی دانست و تکریم، تذکر و تکرار را از دیگر راهکارهای اجرای این فریضه دانست.

وی افزود: اگر حقیقت امر درک شود، نیازی به داشتن ضمانت اجرایی نیست؛ آنچه وظیفه عمومی است، تذکر لسانی است و برخوردهای بازدانده، وظیفه نیروهای آموزش دیده سازمان یافته در نیروی انتظامی و سایر ارگانهاست.

دکتر توانایی با بیان اینکه داشتن مهارتهای ارتباطی، از مهمترین موارد در امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: اگر پس از سالها همسایگی، کسی نتواند همسایه خود را از منکری بازدارد، ایراد در نداشتن مهارت ارتباطی است، ضمن اینکه اگر این مهارت به خوبی فراگرفته شود، امر به معروف و نهی از منکر به ندرت به مرحله برخورد فیزیکی و حقوقی میرسد.

در ادامه دانشجویان نیز به طرح دیدگاه‌های خود در مورد این فریضه پرداختند و منحصر شدن امر به معروف در مسئله حجاب را یکی از محدودیتهای اجرای آن برشمردند، همچنین عامل نبودن آمران به معروف، از دیگر آسیب‌های انجام امر به معروف و نهی از منکر ذکر شد که دکتر توانایی برای هر یک از این موارد، راهکارهایی ارائه داد.

گفتنی است در پایان کارگاه برای شرکت کنندگان، گواهی آموزشی حضور در کارگاه صادر گردید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.