برگ برنده ایران در مقابل تشدید تحریم ها

برگ برنده ایران در مقابل تشدید تحریم ها

با در نظر گرفتن میزان آسیب پذیری احتمالی، بستن تنگه هرمز از گزینه های موثر خواهد بود اما زمان و چگونگی استفاده از ابزار استراتژیک و اعمال محدودیت در تنگه هرمز به تدابیر جامع نظام در شرایط خاص بستگی خواهد داشت.

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: بستن تنگه هرمز در اوج آسیب پذیری اقتصادی و امنیتی برگ برنده ایران است اما زمان و چگونگی استفاده از ابزار استراتژیک و اعمال محدودیت در تنگه هرمز به تدابیر جامع مسئولین در شرایط مقتضی بستگی خواهد داشت.

به گزارش زلال نیوز رضا طلائی نیک کارشناس سیاست خارجی، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح نمایندگان مجلس مبنی بر بستن تنگه هرمز گفت: ایران از ظرفیت جغرافیایی و امکانات فنی و اجرایی لازم برای اعمال محدودیت با بستن تنگه هرمز بطور قاطع برخوردار است لذا در صورت به مخاطره افتادن منافع ملی و امنیتی بازار نفت امکان بستن تنگه هرمز موثر است.

طلائی نیک با بیان این مطلب که طرح مجلس باید ناظر به حمایت از تدابیر مسئولین برای اعمال محدودیت در شرایط مقتضی باشد، ادامه داد: با در نظر گرفتن میزان آسیب پذیری احتمالی، بستن تنگه هرمز از گزینه های موثر خواهد بود اما زمان و چگونگی استفاده از ابزار استراتژیک و اعمال محدودیت در تنگه هرمز به تدابیر جامع نظام در شرایط خاص بستگی خواهد داشت.

این کارشناس سیاست خارجی با تاکید بر اینکه تحریم های نفتی اروپا علیه ایران تأثیر جدی در بازار نفت ایران نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: ایران ظرفیت های جایگزین برای سهم محدود اروپا از بازار نفت را در سایر کشورها را دارد و معاف شدن ۲۰ کشور از تحریم های نفتی یک جانبه غرب علیه ایران به منزله شکست این پروژه است.

tags

,بستن تنگه هرمز, تحریم, تحریم ایران, تحریم شدن ایران, تحریم علیه ایران, تحریم نفت ایران, تحریم نفتی, تحریم نفتی ایران, تحریمات ایران, تنگه هرمز, خبر جدی از تحریم, مسدود شدن تنگه هرمز, مسدود کردن تنگه هرمز, مقابله ایران با تحریم, مقابله با تحریم, مقابله در تحریم

تاریخ ۱۵ تیر      

تعداد بازدید ۱۱      

موضوعاتاخبار اقتصادی,اخبار روز ایران و جهان

     



منتظر نظر شما هستیم !


مهدی موعود,ظهور۱۲,تصویر واقعی شیطان,دجال و فراماسونری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.