برگ مصنوعی با قابلیت تولید برق

۲۱فروردین۱۳، فاوانیوز: برگ مصنوعی با بهره‌گیری از عناصر فرایند فتوسنتز و با تقلید عملکرد برگ طبیعی، قادر به تولید انرژی از نور خورشید و آب است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا ، برگ مصنوعی در حقیقت یک ویفر سیلیکونی با پوشش کاتالیستی ساده است؛‌ زمانی که دستگاه داخل آب یا در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، کاتالیست ها اقدام به شکستن آب با ترکیبات هیدروژن و اکسیژن می‌کنند که این حباب ها جمع آوری شده و برای تولید برق در سلول های سوختی استفاده می‌شوند.

«دانیل نوسرا» سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه هاروارد تأکید می‌کند: برگ مصنوعی دستگاهی است که با استفاده از ترکیبات کاتالیستی متصل به سیلیکون، آب را به حباب‌های هیدورژن و اکسیژن تبدیل می‌کند.

هیدروژن تولید شده از اولین دستگاه برگ مصنوعی می‌تواند برای تولید برق در سلول‌های سوخت در شارژ تلفن همراه یا دستگاه های برقی کوچک مورد استفاده قرار بگیرد.

«نوسرا» خاطر نشان می کند: پیشرفت های اخیر در حوزه کاتالیست ها سبب شده است که بتوان علاوه بر آب آشامیدنی، از آب های غیر تصفیه شده نیز برای تولید انرژی با برگ مصنوعی استفاده کرد.

حدود ۱۰۰ گالن آب می تواند ۱۰۰ وات برق در مدت ۲۴ ساعت شبانه روز تولید کند که این دستگاه را به جایگزین مناسبی برای مناطق دور از شبکه برق تبدیل می کند، اما این فناوری فاصله بسیاری برای جایگزین شدن با روش های سنتی تولید برق دارد.

این پروژه با حمایت مالی بنیاد ملی علوم، وزارت انرژی و مرکز تحقیقات علمی نیروی هوایی آمریکا انجام شده و نتایج آن هشتم آوریل (نوزدهم فروردین) در کنفرانس ملی انجمن شیمی آمریکا در نیواورلئان ارائه شد.
فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.