بزرگترین تاسف بیل گیتس در مورد WINFS

۲۴ام بهمن ،

بیل گیتس در پاسخ به این سوال که در مورد کدامیک از محصولات مایکروسافت اظهار تاسف می کند اعلام کرد WINFS مهمترین است.

ممتازنیوز: بیل گیتس دریک پرسش و پاسخ آنلاین بنام Ask Me Anything/AMA روی reddit  به سوالات مخاطبان پاسخ داد که یکی از سوالات در مورد این بود که وی در مورد کدامیک از محصولات نرم افزاری مایکروسافت اظهار تاسف می کند که وی در پاسخ گفت: WINFS

Windows future storage یا همان WinFS است که پروژه مدیریت بر ذخیره سازی اطلاعات و ساخت فایل سیستم تازه بود که لغو گردید. اولین شوی این محصول در سال ۲۰۰۳ بود که روی دیتای ساخت یافته مبتنی شده بود. نوعی پایگاه داده رابطه ای بود که اجازه ذخیره هر نوع دیتا داخل آن داده شده بود.

از بیل گیتس سوال شد که کدامیک از محصولات مایکروسافت بود که ساخته شد ولی تجاری نشد که وی WinFS را نام برد.

(بیل گیتس در حال حاضر اغلب اوقات خود را روی سازمان خیریه ای که همسرش ایجاد کرده صرف می کند و کمتر به مایکروسافت می رسد.)

به گفته بیل گیتس این پروژه قرار بود بعنوان بخشی از ویندوز راهی بازار شود تا هم تحولی در ویندوز ایجاد شده باشد و هم تحولی در دنیای کلود ایجاد کرده باشد که این طور نشد. فایل سیستم موجود در ویندوز قرار بود در WinFS ادغام شود (با نام تجاری Cairo) تا محیط تازهی برای ذخیره سازی بوجود آورد. اگر این آرزو برآورده می شد ذخیره فایل مبتنی بر object-oriented   (برنامه نویسی شی گرا) روی پایگاه داده رابطه ای خلق می شد.

یکی از شعارهای ورود لانگهورن WinFS بود که با لغو پروژه و تبدیل آن با ویستا ، WinFS نیز از این مجموعه نرم افزاری کنار گذاشته شد و بعدا بخشهایی از آن در زیر مجموعه اس کیو ال سرور و ADO.NET     قرار داده شد. برایان ولکر که از تولد تا مرگ با WinFS بوده است می گوید سال ۱۹۹۹ پروژه آغاز شده و در سال ۲۰۰۶ بعد از اتلاف هزاران ساعت از وقت مهندسان مرد و تقریبا کسی نتوانست مرگ آنرا توضیح دهد؛ فقط استیو بالمر گفت در حال توسعه پروژه هستیم اما توضیح بیشتری نداد!

 منبع: خبرآنلاین


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.