بزرگترین جشن امضای کتاب ایران برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، «لاک‌پشت پرنده» فهرستی از کتاب‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان است که با همکاری فصلنامه تخصصی پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان و موسسه شهرکتاب تهیه می‌شود.

گروهی از منتقدان و کار‌شناسان پس از بررسی کتاب‌های هر فصل، فهرستی از کتاب‌های مناسب را که شایسته معرفی به خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان هستند، در فهرستی به عنوان لاک پشت پرنده، تدوین می‌کنند.

در این مراسم که روز چهارشنبه ۲۸ تیربرگزار می‌شود، از فهرست سه فصل بهار، تابستان و پاییز سال ۱۳۹۰ رونمایی و نتیجه بررسی کتاب‌های این سه فصل و فهرست کتاب‌های منتشر شده در این فصل‌ها که به فهرست راه یافته است، ارائه خواهد شد.

در این مراسم که بزرگ‌ترین جشن امضای کتاب در ایران محسوب می‌شود، میزهای جداگانه‌ای برای خردسالان (پیش از دبستان)، کودکان (دبستانی) و نوجوانان در نظر گرفته شده است و نویسندگان، مترجمان و تصویرگران کتاب‌های راه یافته به فهرست لاک‌پشت پرنده، به تفکیک گروه سنی مخاطبان خود، درباره کتاب‌های خود با بچه‌ها و بزرگ‌تر‌ها گفت‌و‌گو می‌کنند و کتاب‌هایشان را برای آنان امضا می‌کنند.

هم‌چنین داوران و کار‌شناسان ارزیابی کننده کتاب‌ها نیز در این مراسم حضور دارند و درباره کتاب‌های راه‌یافته به فهرست، توضیح می‌دهند و کارکرد‌ها و کابرد این کتاب‌ها را برای خانواده در صورت نیاز تشریح می‌کنند.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.