بزرگترین درخت کریسمس در برزیل ایران

گردآوری توسط گروه دانش ممتاز نیوز

کریسمس در برزیل

پدر کریسمس در این کشور آمریکای جنوبی “پاپی نوئل ” نامیده می شود و بسیاری از سنتهای مردم آن به رسوم ایالات متحده آمریکا یا پادشاهی متحد بریتانیا شباهت دارد. خانواده های متمول در روز کریسمس غذای ویژه ای با مرغ، بوقلمون، گوشت ران، سالاد، میوه های تازه و خشک شده تهیه می کنند؛ اما خانواده هایی که استطاعت مالی چندانی ندارند به برنج و مرغ بسنده می کنند.

بزرگترین,درخت,کریسمس

بزرگترین درخت کریسمس در برزیل

بزرگ ترین درخت کریسمس جهان به ارتفاع یک ساختمان ۲۸ طبقه که در تزیینات و چراغانی آن تنها از سوخت طبیعی استفاده شده در برزیل به نمایش درآمد. بزرگ ترین درخت کریسمس شناور جهان به ارتفاع ۸۵ متر و بدون استفاده از هر گونه سوخت فسیلی به مناسبت آغاز سال نو میلادی در برزیل به نمایش درآمد. این درخت شناور که به گزارش کتاب گینس ۸۵ متر ارتفاع برابر با یک ساختمان ۲۸ طبقه است،با حمایت مالی «برادسکو سگورس ای پرویدنسیا» شکل گرفته، روز شنبه هزاران نفر را در ریودوژانیرو پایتخت برزیل را دور هم گردآورد.

چراغانی این درخت نمادی از سومین مراسم بزرگ شهر پس از برگزاری کارناول مشهور ریودوژانیرو و مراسم سال نو میلادی است و نمادی جهانی برای آغاز کریسمس است که طبق گزارش های ارائه شده از سوی دفتر شهرداری ریودوژانیرو سالانه نزدیک به ۸۰ هزار توریست را از کشورهای مختلف جهان به این شهر می کشاند. این درخت از اول دسامبر تا روز اپیفانی که برابر ۶ ژانویه است به نمایش درمی آید که آخرین روز چراغانی درخت هم هست. موضوع این مراسم که به مدت ۱۴ سال پیاپی در برزیل برگزار می شودو به درخت کریس مس برادسکو سگوروس پرویدنسیا شهرت دارد هرسال به طور خاصی انتخاب و اعلام می‌شود .
 

بزرگترین درخت کریسمس در برزیل

این درخت و مراسم ویژه آن از سال ۱۹۹۶ به بعد مبدل به کانون اصلی همه مراسمی شده است که به مناسبت کریسمس در برزیل و خارج از برزیل برگزار می شود. این درخت با انواع تاج و حلقه های گل تزیین می شود که نشان از طیف کاملی از آرزوی همه مردم در آغازین روزهای سال نو دارد. این درخت خوش منظره توسط آبل گومز طراح مشهور برزیلی صورت گرفته که به منظور جلب نظر تماشاگران و ارائه نمایشی از نور و رنگ از ۱۱ نقشه متوالی از جمله الگوی چراغانی با استفاده از ۲٫۹ میلیون چراغ کوچک مینیاتوری و ۵۲ کیلومتر سیم و ۱٫۶۰۰ حباب کوچک و الوان با درخششش منقطع و تابش زیاد ، توانسته است چیزی شبیه به چشمک زدن ستارگان در شب را بر روی این درخت به نمایش بگذارد. نیروی برق مورد نیاز این درخت برای نمایش نور و رنگ بر روی این بزرگترین درخت کریسمس جهان توسط ژنراتورهای بیو دیزل تامین می شود که سبب کاهش انتشار دی اکسید کربن در جو زمین نیز هست.

همچنین برای بهینه کردن مصرف سوخت نیز با استفاده ازسیستم کامپیوتری تله متری یا سنجش از راه دور این ژنراتور را بر اساس برنامه ریزی طراحی شده برای نورپردازی درخت فعال می کنند. ایده کاهش کربن منتشر شده در جو زمین در مراسم سال ۲۰۰۹ این درخت و با برگزاری نمایشگاهی از ماشین آلات آلاینده کنار گذاشته شده در تزیین این درخت با هدف استفاده از مواد و ابزارهای دوستدار طبیعت درطراحی این درخت مورد توجه مسئولان برگزاری این مراسم در برزیل بوده است.


خبرخوان های ممتاز
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.