بزرگترین مزرعه بادی دنیا بجای کارخانه فوکوشیما

ممتازنیوز:

Offshorewindpark Burbo Bank

در حالیکه جهان از فاجعه هسته ای فوکوشیما که در اثر زلزله و سونامی در سال ۲۰۱۱ روی داد، متاثر است،ژاپنی ها همچنان می کوشند تا وابستگی خود را به انرژی هسته ای کمتر کنند. دولت ژاپن به تازگی از برنامه ای برای کاهش وابستگی خود به انرژی هسته ای پرده برداری کرد،این انرژی چیزی جز انرژی باد نیست.

آژانس ژاپنی انرژی و منابع طبیعی قرار است بزرگترین مزرعه بادی دریایی بر روی زمین را تا سال ۲۰۲۰ بسازد.مزرعه بادی به ۱۴۳ توربین بادی مجهز خواهر بود که بر روی سطوح شناور و به کف دریا محکم شده است،این مزرعه در نزدیکی سایت کنونی نیروگاه هسته ای فوکوشیما واقع شده است.پس از تکمیل این پروژه،این مزرعه قادربه تولید حداکثر گیگاوات قدرت خواهد بود.

گر چه ممکن است فکر خطر سونامی های آینده به ذهن خطور کند، تیم پشتیبانی این طرح تائید می کند که برای محافظت از چنین مواردی،تدابیر ایمنی و امنیتی اجرا می شود.مدیر پروژه تاکشی ایشیهارا از دانشگاه توکیو گفت:

تمام جوانب در طراحی این پروژه مورد توجه قرار گرفته است.

مردم ژاپن پیش از این نیز صحبتهایی اینچنینی در مورد نیروگاههای قدرت TEPCO شنیده بودند،اما در این مورد، خبر خوب این است که یک مزرعه باد آسیب دیده تنها در نتیجه از دست دادن قدرت خواهد بود،نه به خاطر زباله های رادیو اکتیو.

گزارش جدید حاکی از آن است که ماهی صید شده در نزدیکی نیروگاه،آلوده با مواد رادیواکتیو با سطح تابش ۲,۵۴۰ برابر اندازه قانونی می باشد.با وجود اینکه پرورش ماهی و گوشت قرمز در این منطقه متوقف شده است، حال برخی از مصرف کنندگان ژاپنی هنوز هم در خرید محصولاتی که از شرق ژاپن می آیند کاملا محتاط هستند.

این طرح ابتکاری مزرعه بادی،بخشی از طرح کلی ژاپن در خودکفایی انرژی تا سال ۲۰۴۰ می باشد.

dvice


PCWAR.COM | News and Reviews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.