بزرگترین چشم زمین ساخته می‌شود +عکس

۱۳م اسفند ،

ممتازنیوز: ۱۴ کشور اروپایی و برزیل قصد دارند بزرگ ترین تلسکوپ جهان را به اندازه یک استادیوم بسازند.

به گزارش مهر، این تلسکوپ به بزرگی یک استادیوم فوتبال است و بزرگ ترین چشم به آسمان برای یافتن پاسخی برای سئوالات بی جواب در مورد کائنات خواهد بود.

این تلسکوپ در شیلی در حال ساخت است و در سال ۲۰۲۳ عملیاتی می گردد. محل ساخت این تلسکوپ، منطقه سه هزار متری در ارتفاعات کوهستان «سرو آرمازونز» در بخش مرکزی بیابان «آتاساما» در شیلی است.

 

«تلسکوپ بسیار بزرگ اروپایی» (EELT) پیشرفته ترین تلسکوپ جهان خواهد شد.

آینه اصلی این تلسکوپ از ۷۹۸ قطعه شش ضلعی ساخته می گردد که نور دریافتی از آسمان را به مجموعه دیگری از آینه ها هدایت می کند.

این پروژه علمی پیشرفته که دارای آینه ۳۹ متری است می تواند ۱۵ برابر بیش از بزرگترین تلسکوپ های اوپتیکی کنونی نور دریافت کند و تصاویر تهیه شده آن ۱۶ برابر دقیق تر و شفاف تر از تلسکوپ فضایی هابل خواهد بود.

تلسکوپ E-ELT  با انجام مطالعات دقیق، دانش اخترفیزیکی انسان را از سیارات اطراف ستاره ها، کهکشان‌های اولین، سیاهچاله‌های ابر غولپیکر و ماهیت ماده کائنات ارتقا خواهد داد.

ساخت این تلسکوپ ۹۰۰ میلیون پوند هزینه در برخواهد داشت و توسط کنسرسیومی از ۱۴ کشورهای اروپایی و برزیل ساخته خواهد شد.

فناوری‌های توسعه یافته برای نجوم، همچنین می تواند برای افزایش طول عمر مفصل های مصنوعی زانو ، تشخیص بیماری‌های چشمی، بهبود عملکرد لیزرهای صنعتی و تحقیقات لیزر همجوشی به کار گرفته شود. 


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.