بزرگداشت مقام زن در مدرسه علمیه زینب کبری(س) تهران

پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت – ۱۲:۰۶:۲۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-   به مناسبت فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)نشستی با حضور سرکار خانم رثایی استاد مکتب نرجس مشهد در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری (س)تهران برگزارشد. 
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه، خانم رثائی استاد مکتب نرجس مشهد در این نشست به شخصیت زن از منظر امام خمینی(ره) در کتاب صحیفه نور اشاره کرد و گفت: زنان در جزیره العرب تا هنگام ظهور اسلام شخصیتی نداشتند و اسلام با عنایت به بانوان، آنان را مربی و پرورش دهنده ی مردان شجاع می داند.وهمانطور که قران انسان ساز است زنان نیز انسان ساز هستند.
خانم رثایی خاطر نشان کرد: در زمان حیات پیامبر اکرم (ص) تعداد زنان فرهیخته رو به تزاید بود ولی بعد از رحلت ایشان و تا زمان غیبت، تعداد این بانوان بزرگ در سطح جامعه اسلامی کم شد، اما دوباره در زمان غیبت و خصوصا در نهضت امام راحل(ره)زمینه رشد و ترقی بانوان فراهم گردید.
وی همچنین وسعت بخشیدن ظرف وجودی طلاب را لازم شمرد و گفت: بر اساس روایات قلبها همچون ظرف وجودی افراد هستند و بهترین آن پر ظرفیت ترین آنهاست.
استاد مکتب نرجس مشهد در پایان خطاب به بانوان طلبه گفت: همواره برای زندگی خود برنامه ریزی داشته باشید و اعمال مباح خود را با نیت قربه الی الله به مستحب تبدیل کنید، بخشی از زندگی خود را برای مناجات و نجوا با خدا و بخشی دیگری از زندگی را جهت معاش و کار در بیرون خانه و بخشی را نیز برای معاشرت با افراد صالح قرار دهید.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۰۱۲۰۶۲۵۷۶۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.