بزرگراه شهید خرازی با کاشت ۶ هزار اصله درخت و درختچه سبزتر شد

۲۷فروردین۱۳،

با فرا رسیدن بهار طبیعت و فصل شکوفایی ، ۶ هزار اصله درخت و درختچه کاشته شده در بزرگراه شهید خرازی ، این معبر بزرگراهی فرا منطقه ای را سبزتر کرد.

 
 
به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، حسین مرادی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: منطقه ۲۲ با توجه به پتانسیل بالای فضای سبز، از جمله مناطق برتر تهران است که توسعه و گسترش فضای سبز را در عرصه های شهری و جنگلی همچنین حریم بزرگراههای موجود در آن را در زمره اولویتهای خود قرار داده و افزون بر دارا بودن فضای سبز بسیار گسترده و مثال زدنی در عرصه های شهری و جنگلی، به سبب در اختیار داشتن بیشترین فضای سبز عمودی رتبه دوم بالاترین فضای سبز عمودی را در میان مناطق ۲۲ گانه تهران ازآن خود کرده است.
 
وی افزود: در این راستا، اداره فضای سبز حوزه معاونت امور شهری و محیط زیست منطقه، زمستان سال ۹۱ با هدف توسعه هرچه بیشتر فضای سبز در این محدوده از پایتخت، عملیات کاشت حدود ۶۰۰۰ هزار اصله بربریس وتوت کاکوزا را در بزرگراه شهید خرازی در دستور کار قرار داد. همزمان با این عملیات نیز کاشت ۲۰۰۰ هزار اصله درخت و درختچه در بلوار دهکده اجرا شد.
 
گفتنی است افزون بر کاشت درخت ودرختچه های توت کاکوزا و بربریس در بزرگراه شهید خرازی ، درخت، درختچه و گونه های گیاهی دیگری همچون به ژاپنی، یاس زرد، سرو نقره ای،کبوده، چنارهمچنین خرزهره و ترون طی این عملیات در بلوار دهکده کاشته شده است. /ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.