بزرگراه یادگار امام با لجبازی پیش می‌رود

مهر، حسن بیادی روز سه شنبه و در جریان چهارصد و شصت و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اجرای پروژه بزرگراه یادگار امام حدود هفت سال قبل تصویب شد، گفت: باید مشخص شود که این پروژه به چه دلیل این مدت به طول انجامیده است؟ قطعا مسئله نداشتن پول یا برنامه نبوده، بلکه لجبازی برخی مسئولان قبلی حوزه فنی و عمرانی شهرداری تهران این مشکل را به وجود آورده است.

وی ادامه داد: می خواستند پروژه یادگار امام (ره) ‌را جزیره ای کنند که کمیسیون عمران شورای شهر تهران گزارشی از نحوه اجرای بخش انتهایی بزرگراه در تقاطع خیابان دستغیب تهیه کرده است که می خواهم این گزارش ۵ دقیقه ای در صحن علنی ارائه شود.

میلیاردها ضرر را زیر خاک پوشاندند

بیادی تاکید کرد: این بخش از بزرگراه یادگار امام علیرغم وجود طرح کارشناسی شده، ‌به صورت غیرتخصصی در حال پیشرفت است و برخی مسئولان اجرایی این پروژه چند میلیارد تومان ضرر زده‌اند و زیر خاک آن را پوشانده اند و به کسی هم نشان نمی دهند.

برای افتتاحهای زودهنگام آخر پروژه ها را تلخ نکنیم

حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای شهر تهران نیز در این رابطه گفت: اغلب شهروندان از نحوه اجرای تقاطع‌های طوس، دامپزشکی و هاشمی در بزرگراه یادگار امام راضی هستند چرا که حیات محلی با اجرای این تقاطع‌ها آسیبی ندیده است اما در تقاطع خیابان دستغیب، پروژه به گونه‌ای در حال اجراست که قفل ترافیکی دیگری ایجاد می‌کند و این تصور ایجاد شده که شهرداری در این مورد لجبازی می‌کند.

تحمل ۷ ساله دود وخاک همسایگان بزگراه یادگار

کاشانی با اشاره به اینکه شهروندان ساکن در همسایگی بزرگراه یادگار امام حدود ۷ سال است که دود و خاک پروژه یادگار امام را تحمل می‌کنند، گفت: این پروژه در تقاطع دستغیب طرح خوب و کارشناسی داشت که اکنون شهرداری از اجرای آن امتناع می‌کند، چرا با لجبازی کام مردم را در انتهای این پروژه تلخ کنیم؟ پروژه یادگار امام برای شهروندان بسیار شیرین است اما ظاهرا قرار است در پایان این پروژه مردم به مرض قند مبتلا شوند.

حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران هم درباره موضوع مورد اعتراض اعضای شورای شهر در پروژه یادگار امام گفت: پروژه یادگار امام از بعد از خیابان آزادی از میان فضای مسکونی عبور می‌کند.

وی با اشاره به وجود معارضان تاسیساتی بسیار در این پروژه اظهار کرد: شهرداری در سالهای گذشته بدون مطالعه به اجرای این پروژه ورود کرده بود که قطعا اگر مطالعه قبلی صورت می‌گرفت، اجرای آن ۷ سال به طول نمی‌انجامید.

بافت اجتماعی این محله لطمه نبیند

رئیس کمیسوین عمران شورا با بیان اینکه مردم به طولانی شدن اجرای این پروژه در سال ۸۹ اعتراض دارند گفت: شهرداری قول داد که با توجه به این اعتراضات تا فروردین ۹۱ آنرا اجرا کند. اما مهم این است که پروژه به نحوی اجرا شود که بافت اجتماعی این محدوده لطمه نبیند.

شکیب افزود: شهرداری تهران اکنون رمپ دسترسی خیابان دستغیب را قبل از شمال خیابان دستغیب آغاز کرده است در حالی که می‌توان این رمپ را پس از خیابان دستغیب نیز احداث کرد تا دسترسی محلی تکمیل شود. در برخی موارد برای اینکه پروژه‌ای زود و مطابق با برنامه زمان بندی افتتاح شود، بخش انتهایی عملیات اجرایی را به نحوی جمع می‌کنند در حالی که حیف است چنین پروژه‌هایی به این شیوه اجرا شود.

وی تاکید کرد: حل این مشکل اجرایی ساده است و درباره این موضوع در یک جلسه کمیسیون عمران در اسرع وقت تصمیم‌گیری کنیم.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه سال ۸۳ یادگار امام به شکل غیر کارشناسی اجرا شده بود و به مرحله آسفالت رسیده بود، گفت: در آن زمان طی بازدیدی که داشتیم ادامه اجرای این پروژه را متوقف کردیم و مقرر شد که یادگار امام در دو تراز کندرو و تندرو اجرا شود.

وی ادامه داد: اما به نظر می رسد پایان این پروژه قرار است تلخ شود چرا که سازمان فنی عمرانی شهرداری تهران تقاطع خیابان دستغیب با بزرگراه یادگار امام را به شکل مطلوبی که دسترسیهای محلی در آن حفظ شود اجرا نمی‌کنند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.