بزرگ‌ترین لانه‌های پرندگان

۰۲م اسفند ،

زهرا محمودی در یک پزشک نوشت:کرکس‌ها، عقاب‌ها و جغدها نیز به تناسب جثه‌شان بر روی بام و دیواره‌های این خانه‌ها سکنی می‌کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  اگر در کویر کالاهاری در جنوب آفریقا در حال قدم زدن باشید با صحنه‌ای جذاب روبرو می شوید! حتما فکر می کنید که بر روی ستون‌های تلفن یونجه‌گیر نصب شده است!اما در واقع چنین نیست.

چیزهایی که ملاحظه می کنید درواقع آشیانه‌هایی است که پرندگان از پنبه، چوب و علف ساخته‌اند. سازندگان این لانه‌ها در حکم پرندگان اجتماعی و خوش مشربی می‌توان دانست! تعداد بسیاری از پرندگان مختلف می‌توانند با هم در این لانه ها جمع شوند. درواقع این لانه‌ها محلی برای استراحت پرندگان مهاجر است که در بعضی لانه‌ها بیش از ۱۰۰ پرنده به استراحت می‌پردازند .

به نقل از باغ وحش San Diego :

در این لانه‌ها بیش از سایر پرندگان می‌توان شاهین کوتوله آفریقای جنوبی را پیدا کرد، از سوی دیگر می‌توانیم در کنار آنها پرندگانی نظیر بربط رنگارنگ، فنچ موقرمز، مرغ عشق و … را هم پیدا کنیم.

کرکس‌ها، عقاب‌ها و جغدها نیز به تناسب جثه‌شان بر روی بام و دیواره‌های این خانه‌ها سکنی می‌کنند.

به راستی چرا این پرندگان خانه‌هایی را که به سختی می‌سازند با سایر پرنده‌ها به اشتراک می‌گذارند؟

شاید یکی از این دلایل این باشد که پرندگان در کنار هم بهتر می‌توانند متوجه خطرات احتمالی شوند. علاوه بر این پرندگان می‌توانند مکان‌های منابع غذایی را از یگدیگر بیاموزند.

در زیر تصاویری از این لانه ها را ملاحظه می کنید:


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.