بستنی مثل کوکائین اعتیادآور است

زیاده‌روی در مصرف غذاهای حاوی چربی و شکر واکنش‌های مغز را تغییر می‌دهد و همانند مواد مخدر هر چقدر بیشتر مصرف شوند، احساس لذت کمتری دارند؛ بنابراین برای رسیدن به لذت مورد نظر، در مصرف آن افراط می‌شود و حالتی معتادگونه به خود می‌گیرند.

ایسنا: به نقل از سایت سیمرغ،مایل به خوردن بستنی آن‌قدر قوی است که می‌توان آن را با اعتیاد به مواد مخدر قیاس کرد.

پژوهشگران دریافته‌اند مغز آن‌چنان تمایلی به مصرف بیشتر بستنی از خود نشان می دهد که می‌توان آن را با تمایل شدید معتادان به کوکائین مقایسه کرد. نتایج این تحقیق تاییدکننده دستاورد پژوهش‌های گذشته مبنی بر اعتیادآور بودن هله‌هوله است.

بر اساس گزارش «کنجکاو» یافته‌های این پژوهش که در مجله آمریکایی Clinical Nutrition منتشر شده نشان می‌دهد افرادی که به طور منظم بستنی مصرف می‌کنند، تمایل دارند به منظور رسیدن به لذت ناشی از مصرف آن که حالت نشئگی دارد، همچنان در خوردن بستنی افراط کنند و این روند همان است که در مورد مواد مخدر نیز مصداق دارد.

کایل برگر از موسسه پژوهشی اورگان و از محققان این پژوهش معتقد است که زیاده‌روی در مصرف غذاهای حاوی چربی و شکر واکنش‌های مغز را تغییر می‌دهد و همانند مواد مخدر هر چقدر بیشتر مصرف شوند، احساس لذت کمتری دارند؛ بنابراین برای رسیدن به لذت مورد نظر، در مصرف آن افراط می‌شود و حالتی معتادگونه به خود می‌گیرند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.