بسکتبال قهرمانی غرب‌آسیا / ایران دوباره از گربه‌سیاهش انتقام گرفت

۱۹ام بهمن ،

ERF_9345.jpg

ایران اولین بازی خود در رقابت‌های بسکتبال غرب آسیا را با پیروزی بر اردن پشت سر گذاشت.

به گزارش ایسنا، امروز رقابت‌های بسکتبال غرب آسیا در تهران آغاز شد که ایران در اولین بازی خود به مصاف اردن رفت و در پایان با نتیجه ۹۳ بر ۵۵ به پیروزی رسید.

شاگردان بچیروویچ در کوارترهای اول تا چهارم با نتایج ۲۶ – ۱۰، ۲۰ – ۲۰ ،۲۵ – ۹ و ۲۲ – ۱۶ توانستند سرخ‌پوشان اردنی را از پیش رو بردارند.

گزارش کامل بازی:

کوارتر اول:

تیم ملی ایران با ترکیب مهدی کامرانی، جواد داوری، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و اصغر کاردوست وارد میدان شد و از همان ابتدا با دفاعی فوق العاده حریف خود را تسلیم کرد. از طرف دیگر نیز اردنی ها که چهار بسکتبالیست کلیدی خود یعنی سام داگلاس، زید عباس،‌زید الخاص و انور سوبزوکوف را در اختیار نداشتند نمی توانستند برابر ملی پوشان ایرانی کاری از پیش ببرند تا جایی که در سه دقیقه اول ۷ بر ۰ از ایران عقب بودند. ملی پوشان نتیجه را تا ۱۱ بر ۰ نیز پیش بردند تا از همان ابتدا نشان دهند قدرتی بیشتر از حریف خود دارند.

در کوارتر اول می توان به ریباند های خوب اصغر کاردوست و پرتاب های سه امتیازی مهدی کامرانی و صمد نیکخواه بهرامی اشاره کرد که امان حریف را بریده بود. در پنج دقیقه اول بازی ایران ۱۴ بر ۰ از حریف پیش بود که مصدومیت دست جواد داوری او را از زمین خارج کشاند و آفاق وارد میدان شد. در ادامه اردنی ها که از وضعیت عصبانی بودند با برخوردهای فیزیکی سعی داشتند تا ایران را تحت فشار قرار دهند و موفق نیز بودند. بالاخره اردن در دو دقیقه پایانی کوارتر اول توانست امتیازآوری اش را آغاز کند و در نهایت ۲۶ بر ۱۰ در کوارتر اول تن به شکست داد.

کوارتر دوم:

ایران در کوارتر دوم با پرتاب های پیرامونی امتیازآوری می کرد. با آمدن آرن داوودی ناجی تیم ملی در کاپ‌آسیا پرتاب های سه امتیازی او نیز اضافه شد تا فاصله دو تیم به ۳۰ امتیاز نیز برسد. اردنی ها که در حمله ناکام بودند سعی کردند با دفاع منطقه ای برابر ایران کاری از پیش ببرند و دقایقی نیز موفق بودند و با ضد حمله های سریع امتیاز آوری می کردند. اردن با دفاع بهتر در کوارتر دوم در آستانه برد نیز قرار گرفت اما دوباره اقدام های خوب کاپیتان تیم ملی و پرتاب هاس سه امتیازی ناجی ایران شد.

ایران در کوارتر دوم در حمله ناموفق بود و نتوانست امتیازآوری کند و در نهایت این کوارتر ۲۰ بر ۲۰ به پایان رسید. تا این کوارتر دو بازیکن جوان تیم ملی یعنی امیر صدیقی و صالح فروتن فرصت بازی در اختیار نداشتند.

از نکته های جالب توجه این کوارتر اعتراض ایران به داوری ها بود که سبب شد سرداور بازی به صمد نیکخواه بهرامی و مهمد بچیروویچ سرمربی تیم ملی تذکر بدهد.

کوارتر سوم:

کوارتر سوم با دفاع خوب دو تیم آغاز شد. دو دقیقه از بازی بدون امتیاز بود که بالاخره حامد آفاق با یک توپ ربایی توانست امتیازی دیگر برای ایران بدست بیاورد. ایران ۵۸ بر ۳۶ از اردن پیش بود. کادرفنی تیم ملی با سیستم سه گارد کارش را ادامه می داد و با این اقدام سبد اردن را گلوله باران کرد. اردنی ها که نمی توانستند کاری انجام دهند تنها به ضد حمله دلخوش بودند که بازهم نتیجه ای نداشت. چهار دقیقه مانده به پایان کوارتر چهارم فاصه دو تیم ۳۰ امتیاز بود و ایران در آستانه اولین بردش در این رقابت ها قرار داشت. در دقایق پایانی کوارتر سوم کاپیتان تیم ملی برای اولین بار تعویض شد و جایش را به یونس لاله زاده داد. لاله زاده که اولین دیدار رسمی اش با پیراهن تیم ملی را تجربه می کرد در دفاع و حمله مهره ای تاثیرگذار نشان داد.

در این کوارتر صالح فروتن ملی پوش جوان ایران نیز وارد میدان شد.

ملی پوشان ایرانی یکی پس از دیگری امتیاز کسب می کردند و اردنی ها نیز تنها نظاره گر بودند که در نهایت ۲۵ بر ۹ در کوارتر سوم مغلوب شدند.

کوارتر چهارم:

ایران کوارتر پایانی را با ترکیبی متفاوت آغاز کرد. امیر صدیقی نیز به جمع ملی پوشان اضافه شد و عملکرد خوبی نیز داشت. شوت های سه امتیازی آفاق و داوودی فاصله را به ۴۰ امتیاز هم رساند تا جایی که ایران ۸۳ بر ۴۲ از حریفش جلو افتاد. ایران در نهایت کوارتر چهارم را نیز ۲۲ بر ۱۶ به سود خود به پایان برد تا در اولین دیدارش در قهرمانی غرب‌آسیا ۹۳ بر ۵۵ اردن را مغلوب کند و به سبب میانگین گل بهتر صدرنشین شود.

از نکات جالب توجه این کوارتر شوخی های صمد نیکخواه بهرامی و حامد سهراب نپاد بر روی نیمکت و خوش و بش آفاق با خانواده اش بود.

فردا در دومین روز این مسابقات ایران به مصاف عراق می‌رود. این بازی در ساعت ۱۵ در سالن آزادی برگزار می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.