بشار اسد به حلب رفت

روزنامه لبنانی الدیار مدعی شد که «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه به دلیل حساسیت های حاکم بر نبردهای حلب و سرنوشت ساز بودن آن کاخ «الشعب» دمشق را ترک کرده و راهی حلب شده تا به شخصه بر عملیات های ارتش سوریه نظارت داشته باشد.

به گزارش فارس، روزنامه لبنانی «الدیار» در شماره امروز خود از حضور «بشار اسد»، رئیس جمهوری در حلب و نظارت شخصی بر عملیات های ارتش سوریه در این شهر خبر داد.

این روزنامه لبنانی در این باره نوشت که با آغاز نبردهای سرنوشت ساز ارتش سوریه حلب علیه گروهک های تروریستی و تلاش برای پاکسازی این شهر از وجود افراد مسلح بشار اسد تصمیم گرفت کاخ «الشعب» دمشق را ترک کرده و در حلب حضور داشته باشد.

سفر اسد به حلب پس از آن صورت گرفت که وزیر دفاع سوریه اوضاع در حلب را سخت و پیچیده توصیف کرده و بازار تاریخی حلب به دست تروریست های مسلح به آتش کشیده شد.

الدیار در ادامه مدعی شد: اگرچه وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش و معاونانش تلاش بسیار کردند، اسد را از رفتن به حلب منصرف کنند، اما این پافشاری ها  بی فایده بود و اسد به همراه معاونانش توسط ۵ بالگرد راهی دمشق شد.

این روزنامه افزود: این بالگردها اسد و معاونانش را در ورزشگاه بزرگی در حومه حلب فرود آوردند و از آنجا وی با خودروهای نظامی ارتش راهی حلب شد تا از آن دیدن کند.

بر اساس نوشته این روزنامه، هم اکنون ارتش سوریه کنترل سه چهارم شهر حلب را در دست دارد و اسد راضی به بازگشت به کاخ الشعب نیست و می خواهد خود نبردهای حلب را اداره کند و دو گردان ۸ و ۱۰ ارتش سوریه از ادلب و دیر الزور برای پایان دادن به نبرد حلب، به این شهر فراخوانده شده اند.

شهر «حلب»، دومین شهر بزرگ سوریه و پایتخت اقتصادی این کشور سه روز است که شاهد درگیری های شدید و سخت نیروهای مسلح سوریه با گروهک های تروریستی مسلح از جمله «ارتش آزاد» است.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.