بطور رسمی ایران عضو کامل سازمان همکاری شانگهای شد

در بیست و دومین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که به میزبانی کشور ازبکستان درحال برگزای است، عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در این سازمان اعلام شد.

بطور رسمی ایران عضو کامل سازمان همکاری شانگهای شد

به گزارش ممتاز نیوز، شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان که به عنوان میزبان بیست و دومین اجلاس سران شانگهای اولین سخنران این اجلاس بود، در سخنان خود اعلام کرد: امروز یادداشت تفاهم در مورد تعهدات جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو اصلی سازمان همکاری شانگهای به امضاء می رسد. به جناب آقای رئیسی و همتایان خود این اقدام تاریخی را تبریک عرض می کنم.

پس از این اعلام رییس جمهور ازبکستان سران و نمایندگان کشورهای عضو حاضر در اجلاس به تشویق جمهوری ایران به جهت عضویت رسمی کشورمان در سازمان شانگهای پرداختند.

جمهوری اسلامی ایران که تا سال گذشته به عنوان عضو ناظر در سازمان همکاری شانگهای حضور داشت، در بیست ویکمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای به عضویت کامل این سازمان درآمد.

همزمان با حضور رییسی در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای سخنگوی دولت در توییتی نوشت: لایحه «الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای» پس از تصویب در دولت، جهت طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.