بقایی: برداشت درستی از همراهی احمدی‌نژاد با مشایی در زمان ثبت‌نام صورت نگرفته است

۲۱اردیبهشت،

1960.jpg

معاون اجرایی رییس‌جمهور عصر یک‌شنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که سخنگوی شورای نگهبان اقدام دیروز رییس‌جمهور در همراهی مشایی در ستاد انتخابات وزارت کشور را اقدامی غیرقانونی عنوان کرده است؟ گفت: برداشت ما این‌گونه نیست و برداشت درستی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمید بقایی با بیان این‌که رییس‌جمهور دیروز در مرخصی بودند اظهار کرد: رییس‌جمهور و وزیران نیز به مانند کارمندان دیگر دولت می‌توانند از مرخصی استفاده کنند و تمام مقرراتی که برای دیگر کارمندان وجود دارد، برای رییس‌جمهور و وزیران نیز وجود دارد و ایشان کارمند نهاد می باشند و مرخصی گرفته بودند.

او با بیان این‌که با توجه به این‌که رییس‌جمهور کارمند نهاد می باشند از لحاظ قوانین و مقررات تابع نهاد ریاست جمهوری می باشند، گفت: ایشان دیروز از نهاد ریاست جمهوری مرخصی گرفته بودند.

بقایی افزود: در حال حاضر رییس‌جمهور و تعداد بسیاری از وزیران کارمند نهاد ریاست جمهوری محسوب می‌شوند و بخش اداری نهاد ریاست جمهوری مسوول احکام و سوابق آن‌هاست و رییس‌جمهور و وزیرانی که کارمند نهاد می باشند دارای پرونده در نهاد می باشند و از نظر قوانین و مقررات تابع قوانین نهاد می باشند.

معاون اجرایی رییس‌جمهور با بیان این‌که مرخصی رییس‌جمهور نیز در چارچوب قوانین و مقررات صورت گرفته، در پاسخ به این سوال که جانشین رییس‌جمهور روز قبل با توجه به این‌که ایشان در مرخصی بود، چه کسی بود؟ گفت: طبق قوانین و مقررات جانشین رییس‌جمهور معاون اول ایشان است و ایشان مسوول اداره هیات دولت و دیگر مسائل مرتبط می باشند.

بقایی در پاسخ به این سوال که بعضی معتقدند سفرهای دور چهارم رییس‌جمهور سفرهای تبلیغاتی برای آقای مشایی است؟ اظهار کرد: چنین چیزی نیست. در سفرهای استانی که رییس‌جمهور و اعضای دولت به استان‌ها دارد جلسات دولت تا دیروقت ادامه پیدا می‌کند، مصوبات قبل در مورد استان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد، اعتبارات تازهی برای استان در نظر گرفته می‌شود و در ملاقات‌های مردمی نیز مشکلات مردم مورد بررسی قرار می‌گیرد و کل حضور ما در استان‌ها یک حضور اجرایی است و چنین برداشتی که بعضی از اشخاص دارند درست نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آقای مشایی با توجه به این‌که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند آیا در سفرهای استانی رییس‌جمهور را همراهی خواهند کرد یا نه؟ اظهار کرد: ایشان بر اساس قانون عمل می‌کند و هرچه قانون باشد صورت می‌گیرد.

معاون اجرایی رییس‌جمهور در پاسخ به این سوال که اگر آقای مشایی تایید صلاحیت نشود چه اقدامی انجام می‌دهید؟ گفت: چرا نباید تایید صلاحیت شود؟ چرا پیشاپیش قضاوت می‌کنید؟

بقایی در پاسخ به این سوال که در صورت ردصلاحیت مشایی گزینه دولت برای انتخابات ریاست جمهوری چه کسی خواهد بود؟ اظهار کرد: شما باید این را از رییس‌جمهور بپرسید.

وی هم‌چنین در پاسخ به این سوال که در بعضی رسانه‌ها اعلام شده حکم مدیرعاملی رویانیان در پرسپولیس با حکم شما منتفی شده است، گفت: مگر حکم مدیرعاملی پرسپولیس را من می‌زنم؟ این موضوع به ما ربطی ندارد.

معاون اجرایی رییس‌جمهور افزود: آقای رویانیان به خاطر این‌که رییس ستاد حمل و نقل سوخت بودند از ستاد کل نیروهای مسلح مامور خدمت به نهاد ریاست جمهوری شدند و با توجه به این‌که رییس تازه ستاد حمل و نقل سوخت مشخص شده ماموریت ایشان در نهاد ریاست جمهوری خاتمه پیدا کرده است و آن‌چه که شما می‌گویید مربوط به ما نیست.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.