بکن باوئر: باخت بایرن یک آبرو ریزی بزرگ بود

دیدار دو تیم فوتبال بایرن مونیخ و بورسیا دورتموند در فینال جام حذفی آلمان شنبه شب به وقت محلی، در ورزشگاه المپیک برلین با نتیجه دور از انتظار ۵ بر۲ به نفع دورتموند به پایان رسید و زرد و مشکی پوشان دورتموند دومین قهرمانی این فصل بعد از کسب مقام اول در بوندس لیگا را جشن گرفتند.

‘فرانس بکن باوئر’به عنوان مفسر ورزشی شبکه تلویزیونی اسکای،درحالی که نمی توانست عصبانیت خود را از این شکست سنگین پنهان کند،گفت: انتظار این همه اشتباه عجیب را از بازیکنان بایرن نداشتم،

وی افزود: بازیکنان رقیب از اشتباهات بایرن نهایت استفاده را بردند و اگر این تیم هفته آینده در مقابل چلسی هم اینگونه بازی کند،باید از همین الان آنها را بازنده دیدار فینال باشگاه های اروپا بدانیم .

‘فیلیپ لام ‘ کاپیتان بایرن مونیخ اشتباهات فردی را دلیل شکست سنگین تیمش دانست اما مدعی شد که بایرن در طول ۹۰ دقیقه، برتر از حریف ظاهر شده است و اشتباهات بازیکنان به دورتموندی ها اجازه داده که به بازی برگشته و قهرمانی را به نام خود ثبت کنند.

لام ،افزود:ما نباید هفته آینده در فینال اروپایی چنین اشتباهاتی را تکرار کنیم چون جبران ناپذیر خواهد بود و نتیجه ای جز شکست برای ما به همراه نخواهدداشت.

‘سیاستین شوان اشتایگر’ ملی پوش بایرن مونیخ نیز بعد از شکست عجیب تیمش در فینال حذفی آلمان،با تایید سخنان کاپیتان خود،؛ از این شکست به عنوان یک تجربه بسیار تلخ و فراموش نشدنی نام برد.

وی افزود: ما شانس زیادی برای پیروزی در این مسابقه داشتیم اما اشتباهات زیاد مانع از دستیابی به جام شد.

اشتایگر گفت: خودمان مقصر باخت هستیم و این اشتباهات نباید هفته آینده در مقابل چلسی تکرار شود.

‘یوپ هاینکس’ مربی بایرن مونیخ نیز با بیان اینکه نباید از باخت گله مند باشیم، گفت: ما از لحاظ دفاعی امروز فاجعه آمیز بازی کردیم و باید اعتراف کنم که لایق پیروزی در مسابقه امشب نبودیم .

‘سیاستین کل’ کاپیتان دورتموند که چنین پیروزی را باور نداشت، گفت: بایرن یک تیم قوی است اما ما با شایستگی، قهرمانی در دو جام را بدست آوردیم.

وی افزود: اینکه ما امشب توانستیم ۵ گل در بازی فینال به ثمر برسانیم بسیار عالی است.

‘یوآخیم لو’ سرمربی تیم ملی آلمان نیز که این بازی را از نزدیک مشاهده کرد، با ابراز تعحجب از باخت سنگین بایرن مونیخ،گفت: هیچوقت فکر نمی کردم بایرن با چنین نتیجه ای بازی را واگذار کند.

وی افزود: دورتموند بسیار موثر بازی کرد و لایق این پیروزی بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان در ادامه درخصوص بازی فینال جام باشگاهای اروپا بین تیم های بایرن مونیخ و چلسی انگلیس،گفت: این بازی تمام شد و بایرنی ها باید باخت امشب را فراموش کرده و این شکست تلخ را با پیروزی مقابل چلسی جبران کنند.

اولیورکان دروازه بان افسانه ای فوتبال آلمان نیز که این روزها به عنوان مفسر ورزشی با کانال ZDF آلمان همکاری می کند، با بیان اینکه از نتیجه بازی بشدت عصبانی است، گفت: هرگز به یاد ندارم که بایرن مونیخ در یک مسابقه فینال اینگونه ضعیف ظاهر شده باشد.

دروازه بان سابق بایرن مونیخ، افزود: بازیکنان بایرن امشب اجازه دادند که این تیم بزرگ تحقیر شود و این شایسته تیمی مثل بایرن مونیخ نبود که در بازی فینال اینگونه ظاهر شود.

وی در رابطه با بازی پیش روی بایرن مقابل چلسی در فینال باشگاه های اروپا گفت : بازی سختی خواهد بود و بازسازی اعتماد به نفس از دست رفته تیم، کار آسانی نیست.

کان با تمجید از بازیکنان تیم دورتموند،گفت: دورتموند این روزها یک فوتبال استثنایی در آلمان ارائه می دهد و اینکه تا آلان ۲۸ بازی بدون باخت را پشت سر گذاشته به توان مربی بزرگ این تیم باز می گردد.

اروپام** ۲۰۵۱** ۱۷۰۱**۵۳۶ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۸۲۵۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.