بلومبرگ: سرمایه گذاران فعلا طلا نمی خرند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

قیمت جهانی طلا در حالی بار دیگر امروز دوشنبه زیر ۱۳۰۰ دلار در هر اونس تثبیت شده که کارشناسان اقتصادی بر این باورند سرمایه گذاران در شرایط کنونی تمایلی برای خرید ندارند.

خبر اقتصادی:به گزارش بلومبرگ، به نظر می رسد نگرانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به متوقف شدن سیاست های محرک پولی فدرال رزرو آمریکا توانسته است تا حد بسیاری نگرانی های مربوط به بحران اوکراین را بی اثر کند.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا سال قبل تحت تاثیر نگرانی سرمایه گذاران نسبت به متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو آمریکا با کاهش ۲۸ درصدی روبرو شده است. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر بحران اوکراین و تشدید تنش در روابط روسیه و غرب با رشد ۷٫۶ درصدی روبرو شده است.

صندوق بین المللی پول نیز در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، قزاقستان، ترکیه، روسیه و بلاروس طی ماه آوریل میزان ذخایر طلای خود را افزایش داده اند. مکزیک نیز ذخایر طلای خود را در این مدت کاهش داده است.

“ژو سیکوان” کارشناس ارشد موسسه جی اف فیوچرز تاکید کرد: سرمایه گذاران در این شرایط تمایلی برای خرید طلا ندارند. تعطیلی بازارهای آمریکا و انگلیس نیز سبب کاهش مبادلات بین المللی خواهد شد و بحران اوکراین مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا می گردد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز جمع بدون تغییر در حد ۷۷۶ تن ثابت باقی مانده است که این رقم پایین ترین میزان از دسامبر ۲۰۰۸ میلادی به شمار می رود.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.