بنز از لکسوس سبقت گرفت

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 بنز از لکسوس سبقت گرفت

بنز از لکسوس سبقت گرفت

ممتازنیوز: شاخص رضایت مشتری از خودرو در آمریکا مختصری کاهش یافت که ناشی از کاهش کیفیت خودرو نبوده بلکه نشان از بالا رفتن توقع مشتریان دارد.

به گزارش ممتازنیوز، نتایج حاصل از ۴۰۷۸ تماس تلفنی یا مصاحبه از طریق ایمیل بین ۶ آوریل تا ۲۲ مه و بر اساس مقیاس ۰ تا ۱۰۰ نشان داد رضایت پاسخ دهندگان از ۸۴ درصد در سال ۲۰۱۲ به ۸۳ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است و به طور طبیعی عدم رضایت مردم از خودروها بیشتر خودروهای ساخت داخل بوده است.
متوسط رضایت از خودروهای ساخت داخل در آمریکا ۸۲ درصد، خودروهای اروپایی ۸۴٫۷ درصد و برندهای آسیایی ۸۴٫۱ بوده است. در این مطالعه و نظرسنجی ۲۰ برند شناخته شده در آمریکا مورد بررسی قرار گرفتند.
بر اساس اندازه گیری های این تحقیق، مرسدس بنز با ۸۸ درصد در صدر جدول رضایت مشتریان آمریکایی قرار داشته که نسبت به سال گذشته ۴ درصد هم پیشرفت داشته است.
لکسوس با فاصله بسیار کم یعنی با ۸۷ درصد مقام دوم را به دست آورده و نسبت به سال گذشته ۲ درصد تنزل داشته است. سه برند سوبارو، تویوتا و هوندا با ۸۶ درصد رضایت مشتری به طور مشترک مقام سوم را کسب کردند. بقیه برندها به ترتیب: جنرال موتورز ۸۵، فولکس ۸۴، آکورا ۸۳، فورد ۸۳، نیسان ۸۳، کرایسلر ۸۳، بیوک ۸۲، ب ام و ۸۲، هیوندایی ۸۲، کیا ۸۲، مزدا ۸۲، جبپ ۸۰، داج ۷۹ و شورولت ۷۹ بودند.
جی ام سی و کرایسلر وضعیت رضایت مشتری امسال خود را نسبت به سال گذشته به اندازه ۵ امتیاز افزایش داده اند. تحلیل گران می گویند این کاهش مختصر به معنی کاهش کیفیت خودروسازان نبوده بلکه توقع مشتریان روند صعودی دارد. شاخص رضایت مشتری برای خودروسازان و حفظ سهم بازار بسیار تعیین کننده است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.