بن بست گروه های تروریستی درسوریه

محافل سیاسی سوریه تاکید کردند که با پافشاری ارتش این کشور بر قطعی کردن سرنوشت ناآرامی ها، گروه های مسلح و تروریستی به بن بست واقعی رسیده اند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ در حالی که دمشق در انتظار ورود “اخضر ابراهیمی” نماینده سازمان ملل متحد به این کشور است، گروه های مسلح در سوریه تلاش می کنند با دامن زدن به اقدامات تروریستی گسترده تر، مناطق بیشتری از کشور را دستخوش ناآرامی کنند.

“علی مخلوف”عضو پارلمان سوریه خاطرنشان کرد: گروه های تروریستی در سوریه به بن بست نزدیک شده اند و دیگر نمی توانند در برابر ارتش مقاومت کنند.

وی با بیان این که ارتش سوریه استوار و ثابت قدم در مناطق مختلف کشور در حال پیشروی است، تصریح کرد: ارتش در شهر حلب با گسترش عملیات خود توانسته است بر محورهای شرق و جنوب این شهر سیطره یابد و نبرد را در مناطق شرقی که کانون اصلی استقرار تروریست هاست، متوقف کند.

مخلوف افزود: قاطعیت ارتش برای پاکسازی این شهر، تروریست ها را وادار کرده است که برای فرار، به حفر تونل از سمت “المحراب” به داخل مسجد جامع الاموی، متوسل شوند.

“أنس الشامی” عضو دیگر مجلس نمایندگان سوریه به خبرنگار العالم گفت: حفر این تونل ها از سمت مناطق قدیمی شهر حلب برای راه یافتن به داخل مسجد جامع، دلیلی آشکار بر این مدعا است که عامل جنایت و فساد در داخل مسجد اموی، همین تروریست ها بودند.

از سوی دیگر منابع نظامی از عملیات زمینی گسترده ارتش سوریه در شهر حمص برای پاکسازی منطقه الخالدیه از وجود افراد مسلح خبر دادند. به گفتۀ این منابع انتظار می رود تا چند روز آینده این منطقه به عنوان منطقه امن اعلام شود.

محافل سیاسی معتقدند با توجه به نبردهای سنگین و سرنوشت ساز ارتش در اغلب شهرهای سوریه به ویژه در شهر ادلب که در آن پنج افسر عربستانی و ترک کشته شدند، گروه های مسلح در سوریه به بن بست رسیده اند.

با وجود تشدید خشونت ها در سوریه و افزایش مناطقی که هدف اقدامات تروریستی قرار گرفته اند، ارتش عقیده دارد که کشور را از وجود تروریست ها پاکسازی و ثبات را برقرار خواهد کرد.


باشگاه خبرنگاران
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.