بهانه خنده دار آمریکا برای آزمایش موشکهای اتمی در فضا !

کشوری که جنایات غیر انسانی و کشتار مردم بی گناه را جز افتخارات خود می داند ، که در ادامه به چند نمونه  آن اشاره می شود حالا می خواهد کره زمین و بشریت را نجات دهد!!!!!!!

سازمان فضایی ناسا روز دوشنبه رسما اعلام کرد که تصمیم دارد با همکاری آژانس انرژی اتمی ایالات متحده، سنگ‌های آسمانی را که بسوی زمین در حرکت هستند و خطر برخورد ویرانگر آنها با نقطه‌ای از کره خاکی وجود دارد، با بمب اتمی در فضا منفجر کرده و نابود سازد.

دانشمندان ناسا میگویند خطر برخورد سنگ‌های آسمانی که در گذشته با سرعت حیرت انگیز از نزدیکی زمین گذشته‌اند، برای ساکنان این کره با گذشت زمان بیشتر میشود و منفجر کردن آنها در فضا قبل از نزدیک شدن به جو زمین بهترین گزینه موجود است و نباید ریسک کرد. به گزارش مجله علمی ساینس که خبر رو منتشر کرده، این پیشنهاد ناسا با مخالفت گروهی از دانشمندان در چند کشور اروپایی روبرو شده که معتقدند استفاده از بمب اتم برای نابود کردن سنگ‌های فضایی نتایج بدتری ببار می‌آورد و در نهایت به ضرر بشر در کره زمین تمام خواهد شد چراکه اگر حتی تکه‌ای از سنگ‌های خرد شده پس از انفجار به منطقه‌ای از زمین برخورد کند، فاجعه ببار خواهد آورد. دانشمندان پیش بینی میکنند که کره زمین با برخورد یکی از همین سنگ‌های عظیم فضایی نابود خواهد شد و نسل بشریت از این سیاره منقرض میشود اما این اتفاق در چه زمانی روی خواهد داد (شاید میلیون‌ها سال دیگر یا خیلی زودتر…) هنوز پرسشی است که بی پاسخ مانده!

ایالات متحده آمریکا طی دهه های اخیر و بویژه پس از پایان جنگ سرد همواره خود را بسان منادی و حامی حقوق بشر و کرامت انسانی در جامعه جهانی جلوه داده است و سیاست های این کشور و مبنای لیبرال دموکراسی ادعایی را بهترین ساختار و سیاست های موجود برای حمایت از ملت ها نشان داده است. در نوشتار کوتاه فوق بر آنیم به شکلی موردی به بزرگترین جنایت های این رژیم از زمان تاسیس تا کنون اشاره نمائیم:

۱٫قتل عام بومیان منطقه و ترویج برده داری: آمریکا تاریخی دارد که شروع آن با کشتار و برده داری بومیان منطقه توسط کریستوف کلمب آغاز می شود. پس از کلمب نیز بسیاری از اروپایی ها و بویژه بریتانیایی ها وارد این کشور شده و در طی دهه ها اقدام به قتل و برده کشی بومیان سرخپوست منطقه کرده اند. آنها برای انجام امورات خویش علاوه بر بومیان منطقه اقدام به گسیل میلیون ها سیاه پوست بعنوان برده به این قاره جهت تسهیل سیاست های اقتصادی شان کرده اند. پروژه عقیم سازی سرخپوستان بومی و قتل عام آنها از سیاست های رخ داده در این کشور بوده است. رئیس یکی از قبایل سرخپوست آمریکا در این باره اعلام کرده که از زمان ورود کریستوف کلمب به آمریکا تا پایان جنگ جهانی دوم، جمعیت سرخپوستان این کشور از ۶۰ میلیون تن به ۸۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

۲٫ تبعیض نژادی پس از استقلال از بریتانیا: پس از جنگ های موسوم به انقلاب آمریکا و استقلال این کشور از بریتانیا، رهبران این کشور اقدام به اتخاذ سیاست های نژاد پرستانه در راستای منافع سفیدپوستان این کشور کرده اند بطور مثال از هرگونه اعطای حق رای یا مشارکت اقتصادی از سوی غیر سفیدپوستان پرهیز می کردند.

۳٫ تداوم سرکوب‌های داخلی: سرکوب خونین تظاهرات کارگران در شیکاگو (۱۸۸۶)، کشتار ۳۰۰ تن از سرخپوستان در داکوتای جنوبی (۱۸۹۰)، سرکوب اعتصاب کارگران راه آهن در شیکاگو(۱۹۹۲)، سرکوب شورش سرخپوستان کریک در اوکلاهاما (۱۹۰۱)، حمله به معدنچیان در ویرجینیای غربی (۱۹۲۰)، سرکوب حزب پلنگان سیاه(۸۰-۱۹۶۶) و

۴٫ فاجعه هیروشیما و ناکازاکی: انفجار اتمی در دوشهر هیروشیما و ناکازاکی را شاید بتوان یکی از بزرگترین جنایت های تاریخی آمریکا قلمداد کرد که به مرگ آنی ۲۲۰ هزار تن منجر شد. صدها هزار تن نیز طی سالهای پس از آن بر اثر تاثیرات آن فاجعه دچار بیماری های حاد گشتند. رخداد فوق در سال ۱۹۴۵ و در پی تسلیم نشدن ژاپن در جنگ دوم جهانی از سوی آمریکا صورت پذیرفت. بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی تا به امروز تنها موارد استفاده ی جنگی از سلاح هسته‌ای در جهان است. از آوار و ویرانی های جنگ دوم جهانی، تنها دو کشور ایالات متحده و شوروی به عنوان قدرت‌های نو ظهور جهانی سر برآوردند و توانستند نقش عمده‌ای در تصمیم‌گیری‌های جهانی بعد از این اتفاق داشته باشند.

۵٫ جنایت های جنگ دوم جهانی: ایالات متحده با حضور در جنگ دوم جهانی که به مرگ ۵۲ میلیون تن منجر شد از عاملین وقوع بسیاری از کشتارهای این واقعه غمناک محسوب می شود. علاوه بر درگیری با نیروهای وابسته به جناح آلمان، نیروهای آمریکایی بارها اقدام به انجام کشتارهای غیر انسانی کرده اند، بطور مثال نیروهای این کشور در سال ۱۹۴۵ تمام آلمانی های به اسارت گرفته شده در داخائو را تیرباران کردند که به مرگ صدها تن انجامید.

۶٫مداخله در جنگ دو کره: اعزام نیروهای آمریکایی در چارچوب نیروهای سازمان ملل متحد به‌منظور دفاع از بخش جنوبی شبه‌جزیره کره در مقابل نیروهای کمونیست کره شمالی و چین. در این جنگ بیش از ۳۶ هزار سرباز آمریکایی کشته شدند.

۷٫ جنگ ویتنام: نبرد ایالات متحده در ویتنام شاهد بیشترین کشتارها پس از جنگ دوم جهانی بوده است که در آن قریب به ۲٫۵ میلیون نفر که عمدتا غیرنظامیان ویتنامی بوده اعم از زن و کودک بوده، کشته شده اند. مدارک مستندی در خلال این تنش (۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵) و پس از آن به ثبت رسیده که حاکی از تجاوزهای گسترده نیروهای آمریکا قبل از کشتار زنان ویتنامی و قطعه قطعه کردن آنها، و  قطع عضوشان بوده است.

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2015/06/defa60613ffe2ecc3ef99beec0784a85.jpg

۸٫ موارد متعدد به کارگیری از سلاح های شیمیایی: ایالات متحده در طی یک قرن اخیر بارها از تسلیحات غیر مجاز در جنگ های متعدد این کشور بهره برده است. در خلال جنگ ویتنام، ایالات متحده بارها اقدام به استفاده از عامل نارنجی بعنوان بخشی از تسلیحات شیمیایی این کشور کرده است. طی مدت این جنگ قریب به ۲۰ میلیون بشکه از این مواد در ویتنام، کامبوج و لائوس مورد استفاده قرار گرفته است. در خلال جنگ میان دو کره در سالهای ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ نیز دولت آمریکا مسئول انتشار باکتری های کشنده شناخته شد. در جنگ های اخیر این کشور نیز موارد متعددی از استفاده مواد غیر مجاز نظیر فسفر سفید یا اورانیوم ضعیف شده در جنگ افغانستان و یا حمله به عراق ثبت شده است.

علاوه بر موارد یاد شده، تاریخ گواهی می دهد که متحدین آمریکا نظیر رژیم صهیونیستی و صدام حسین با چراغ سبز این رژیم اقدام به استفاده از تسلیحات کشتار جمعی در نبرد با اعراب یا در جنگ هشت ساله ایران کرده اند. کاربرد تسلیحات شیمیایی از سوی صدام حسین منجر به مرگ صدها هزار رزمنده و غیر نظامی ایرانی و حتی عراقی منجر شد. بطور نمونه در خلال حمله گسترده شیمیایی به حلبچه عراق، ۵۰۰۰ نفر در آن واحد کشته شدند. جامعه بین المللی به رهبری آمریکا در قبال چنین کشتارهایی ممتاز نیوزی نشان ندادند.

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2015/06/fb44b163872fb071dbf82e7f360c256c.jpg

۹٫  حمله به سکوهای نفتی ایران: حمله به سکوهای نفتی ایران، بزرگترین عملیات دریایی امریکا پس از جنگ جهانی دوم است که طی آن نیروی دریایی ایران و ایالات متحده وارد درگیری مقطعی شدند.

در این عملیات، گروهی به همراه دو ناوشکن و یک کشتی تدارکاتی آبی- خاکی به سکوی نفتی ساسان (سلمان) هجوم بردند، گروه دیگر هم که یک ناو موشک انداز و دو ناوچه بود به سکوی نفتی سیری حمله کردند. تفنگداران دریایی آمریکا به سکوی نفتی ساسان حمله کردند و شروع به جمع‌آوری مدارک و کارگذاشتن مواد منفجره برای از کار انداختنش کردند. در جریان این درگیری ۴۵ نفر از خدمه ی ناوچه سهند و ۱۱ نفر قایق توپدار جوشن شهید شدند و نیز ۲۲ نفر از خدمهٔ سهند به شدت مجروح گشتند. این عملیات در زمان رونالد ریگان(جمهوری خواه) اتفاق افتاد.

۱۰٫ اشغال پاناما: نیروهای آمریکایی در زمان بوش پدر در سال ۱۹۸۹ به بهانه دست داشت رئیس جمهور پاناما در قاچاق مواد مخدر به این کشور حمله کرده و ضمن اشغال آن، رئیس جمهور مخالف غرب را برکنار کرده و کنترل کانال مهم پاناما را در دست گرفتند.

۱۱٫ عملیات توفان صحرا: در ۱۶ ژانویه، عملیات توفان صحرا با حمله به عراق و با هدف آزادسازی کویت آغاز شد. این عملیات در ۲۸ فوریه پایان یافت.

۱۲٫ اشغال افغانستان: نیروهای ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۰۱ و در راستای آنچه مبارزه با تروریسم نامیده می شد جهت مقابله با نیروهای القاعده مبادرت به اشغال افغانستان کردند. در خلال این جنگ و سال های پس از آن بارها اقدامات خشونت آمیز و غیر انسانی از سوی نیروهای این کشور صورت پذیرفت که صدای رئیس جمهور افغانستان را نیز در آورد. کرزای بمباران مناطق غیر نظامی، ورود به منازل افغان ها و موارد متعددی از تجاوز به شهروندان این کشور را از جنایت های آمریکا در سالهای اشغال این کشور برشمرد. در طول این سالها صدها هزار افغان توسط نیروهای ناتو و در راستای مبارزه با تروریسم کشته شده اند، این در حالی است که اخیرا برخی گزارش ها از گفتگوی پنهانی میان آمریکا و طالبان حکایت دارد.

۱۳٫ بیش از یک میلیون کشته در حمله به عراق: منابع عراقی اعلام کرده اند از زمان اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ تا خروج اخیر نیروهای آمریکایی از این کشور بیش از یک میلیون شهروند این کشور کشته شده اند. به گفته این منابع صدها هزار تن نیز مجروح شده و با بیماری های حادی ناشی از بمب های غیر مجاز استفاده شده از سوی نیروهای آمریکای در طول اشغال روبرو شده اند. رقم های فوق در حالی صورت پذیرفته که نیروهای آمریکایی هدف ظاهری خویش را آزادسازی این کشور از دست صدام حسین و اعطای دموکراسی به عراقی ها عنوان کرده اند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.