بهای نفت در بازار آسیا کاهش یافت

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی /۰۲/۰۷
بهای نفت تحت تأثیر افزایش ذخایر هفتگی نفت خام آمریکا و به رغم گزارش اطمینان بخش بانک مرکزی آمریکا، روز پنجشنبه در بازار معاملات الکترونیک آسیا کاهش یافت.
در معاملات صبحگاهی، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن با ده سنت کاهش، صد و چهار دلار و دو سنت معامله شد. بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در مدت مشابه نیز بیست سنت کاهش یافت و به صد و هجده دلار و نود و دو سنت رسید.
ویکتور شام از دفتر رایزنی پوروین اند گرتز علت کاهش بهای نفت را انتشار ارقام مربوط به ذخایر نفت خام آمریکا دانست.
وی گفت: «ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته چهار میلیون بشکه افزایش یافت در حالی که بازار افزایش یک و نیم میلیون بشکه ای را پیش بینی می کرد».
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در چهار هفته اخیر، ذخایر نفت خام آمریکا بیست و سه میلیون دلار افزایش داشته است که نشان دهنده تقاضای اندک برای فرآورده های نفتی در این کشور است.
با این حال، پس از آن که بانک مرکزی آمریکا در پایان نشست کمیته سیاست پولی خود اعلام کرد چشم انداز احیای اقتصادی آمریکا را در مجموع مثبت می بیند، بهای نفت روز چهارشنبه در آمریکا افزایش یافت.
بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد نشانه هایی از کندی در اقتصاد آمریکا مشاهده می شود اما پیش بینی می شود رشد اقتصاد این کشور در نهایت از سر گرفته شود. این نهاد همچنین تأکید کرد به حمایت خود از احیای اقتصادی آمریکا تا حد ممکن ادامه می دهد.
روز چهارشنبه در معاملات بازار نیویورک، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن با پنجاه و هفت سنت افزایش نسبت به روز قبل، صد و چهار دلار و دوازده سنت معامله شد.
در بازار لندن نیز هر بشکه نفت خام برنت با نود و شش سنت افزایش، صد و نوزده دلار و دوازده سنت خرید و فروش شد.
۱۰۶/۱۳۸/

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.