بهای جهانی فلزات گران بها بالا رفت

۱۶م اسفند ،

بینا- این احتمال که بانکهای مرکزی کشورها از آمریکا تا اروپا و ژاپن، برای تقویت رشد به سیاست های تحریک اقتصادی ادامه خواهند داد، سبب شد چهار روز کاهش متوالی قیمت طلا، در روز سه شنبه تداوم نیابد. قیمت جهانی نقره، پلاتین و پالادیم نیز امروز افزایش یافت.
به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، قیمت تحویل فوری طلا روز سه شنبه شش دهم درصد افزایش یافت و به یک هزار و ۵۸۳ دلار و ۳۵ سنت در هر اونس رسید و در ساعت ۰۳:۱۵ بعد از ظهر امروز در سنگاپور، هر اونس آن به بهای یک هزار و ۵۸۲ دلار و ۶۶ سنت خرید و فروش شد.
بر اساس اطلاعات به دست آمده از بازار ارز، عامل دیگری که امروز سبب افزایش قیمت جهانی طلا شد، افزایش تقاضا در چین و رسیدن آن به رکورد ۲۲ هزار و ۲۴ کیلوگرم بود.
حجم روزانه قراردادهای تحویل فوری در شانگهای از ۱۸ فوریه (۳۰ بهمن) تاکنون، بیش از دو برابر متوسط سال ۲۰۱۲ بوده است.
قیمت جهانی طلا در ماه فوریه (۱۳ بهمن تا ۱۰ اسفند) برای پنجمین ماه متوالی که طولانی ترین دوره کاهش قیمت این فلز گرانبها از سال ۱۹۹۷ تا کنون است، کاهش یافت. کاهش رکوردوار خرید اوراق بهادار با پشتوانه طلا از سوی سرمایه گذاران که از آوریل سال ۲۰۰۸ (فروردین ۸۷) تا آن هنگام بی سابقه بود، سبب شد قیمت طلا در ماه فوریه کاهش یابد.
بهای طلا برای تحویل در ماه آوریل (۱۳ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت) امروز در بازار کامکس نیویورک شش دهم درصد افزایش یافت و به یک هزار و ۵۸۲ دلار و ۳۰ سنت در هر اونس رسید
قیمت نقد یا تحویل فوری نقره با ۳/۱ درصد افزایش به ۹۲۵۰/۲۸ دلار، قیمت نقد پلاتین با هشت دهم درصد افزایش به یک هزار و ۵۸۰ دلار و ۵۰ سنت و قیمت تحویل فوری پالادیوم با هفت دهم درصد افزایش به ۷۲۲ دلار و ۱۰ سنت در هر اونس رسید.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.